اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف کرج:

بقاع متبرکه کرج به قطب فرهنگی تبدیل می‌شوند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج از اجرای طرح‌ها و برنامه‌هایی با هدف تبدیل بقاع متبرکه این شهرستان به قطب‌های فرهنگی خبر داد.

بقاع متبرکه کرج به قطب فرهنگی تبدیل می‌شوند

حجت‌الاسلام محمدامین رایمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: رهبری معظم انقلاب اسلامی بارها تاکید فرمودند که برای مقابله با تهاجم و شبیخون فرهنگی باید از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فرهنگی، هنری، معنوی و دینی به درستی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: حتی معظم‌له به صراحت فرموده‌اند که باید امامزاده‌ها تبدیل به قطب‌های فرهنگی شده و برای تحقق منویات و رهنمودهای مقام عظمای ولایت، برنامه‌ها و طرح‌های متعددی در سطح شهرستان کرج در دست اجراست.

وی تصریح کرد: خوشبختانه مردم کرج از برکات چندین امامزاده و اماکن متبرکه بهره‌مند هستند که تعدادی از امامزاده‌های این شهرستان از جمله امامزاده طاهر(ع)، امامزاده حسن (ع) و امامزاده محمد (ع) شاخص کشوری هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج افزود: برای جذب بیشتر جوانان به اماکن مقدس و متبرکه برنامه‌های متعدد فرهنگی و معنوی و مذهبی توسط این اداره در دست اجراست و امیدواریم با همراهی، تعامل و همکاری دستگاه‌های مختلف و همچنین مردم ولایی و جوانان انقلابی کرج، این اهداف در آینده نزدیک محقق شود.

* وظیفه اوقاف قبرستان‌داری نیست

رایمند افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که از ابتدای حضورم در کرج دنبال کردم، این بود که امامزاده‌های این شهرستان تبدیل به مکانی برای دفن اموات نشوند.

وی تصریح کرد: قبرستان‌داری وظیفه اوقاف نیست و در نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئولیت‌های خطیر بسیاری بر عهده این سازمان قرار دارد که باید برای اجرای آنها برنامه‌ریزی و تلاش شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج افزود: یکی از مشکلاتی که در گذشته داشتیم، مربوط به دفن اموات در محدوده امامزاده‌ها بود که این امر به طور کامل در کرج برچیده شده است.

رایمند گفت: قبرستان‌داری وظیفه شهرداری و سازمان آرامستان‌ها است و باید از فضای معنوی و ارزشی امامزاده‌ها برای جذب جوانان و کارهای فرهنگی و معنوی استفاده شود.

وی تاکید کرد: در راستای تحقق این اهداف، مدتی است که زمین امامزاده‌ها برای دفن اموات به هیچ عنوان اختصاص داده نمی‌شود.

این مسئول در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه در روزهای اخیر شاهد دفن اموات در برخی از امامزاده‌ها بودیم،‌ این کار با چه مجوزی انجام می‌شود، گفت: همانطور که گفتم، مدتی است زمینی برای دفن اموات در محدوده امامزاده‌های کرج اختصاص داده نمی‌شود، اما برخی از شهروندان از گذشته در این محدوده‌ها قبرهایی خریداری کرده‌اند که دفن اموات بر این اساس انجام شده و تعداد این قبور نیز محدود است.

رایمند خاطرنشان کرد: قبوری که مردم از گذشته خریداری کرده‌اند، حق آنهاست و ما نمی‌توانیم حقوق مردم را نادیده بگیریم، اما دیگر در امامزاده‌ها قبر جدیدی واگذار نمی‌شود.

* ساخت سالن‌های ورزشی مجهز در جوار امامزاده‌های کرج

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های اداره اوقاف کرج برای جذب جوانان به محیط امامزاده‌ها اشاره کرد و گفت: در مرکز استان البرز کار کارشناسی خوبی با هدف نیازسنجی جوانان انجام دادیم.

رئیس اداره اوقاف کرج افزود: بر این اساس مشخص شد که جوانان و نوجوانان ما با کمبود امکانات در حوزه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و غیره مواجه هستند و به همین دلیل تلاش داریم امکاناتی را برای استفاده جوانان در جوار امامزاده‌ها احداث کنیم.

رایمند گفت: در همین راستا ساخت یک سالن ورزشی در کنار امامزاده طاهر (ع) در دستور کار قرار گرفته که هم‌اکنون این پروژه 73 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: بر اساس قراردادی که با پیمانکار داریم، این پروژه باید تا خرداد سال 93 تکمیل و به بهره‌برداری برسد، اما پیشرفت بسیار خوبی در این پروژه داریم و امیدواریم پیش از این تاریخ تکمیل شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج خاطرنشان کرد: همچنین یک مجموعه ورزشی مجهز و پیشرفته در جوار امامزاده محمد (ع) کرج در دست احداث داریم که یکی از مجهزترین مجموعه‌های ورزشی استان است.

رایمند گفت: این مجموعه دارای استخر، سالن‌های ورزشی چندمنظوره برای ورزش‌های فوتسال، والیبال، بسکتبال و حتی تیراندازی است و در تلاش هستیم حداکثر ظرف 2 سال تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: طرح‌های متعدد فرهنگی و هنری و قرآنی با استفاده از ظرفیت‌های ممتاز امامزاده‌های استان در دستور کار است و این برنامه‌ها برای سال 93 با گستردگی بیشتری اجرایی می‌شود.

رایمند در پایان گفت: یکی از این طرح‌ها مربوط به طرح سراسری تربیت حافظان کلام‌الله مجید بوده و خوشبختانه در کرج با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شده است.

انتهای پیام/2302/ح40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول