اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری مازندران خبر داد

راه‌اندازی سامانه GPS پژوهشی استانداری مازندران

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری مازندران با اشاره به راه‌اندازیGPS پژوهشی در مرکز آموزش و پژوهش استانداری مازندران، گفت: با راه‌اندازی این سامانه، مانع موازی‌کاری در برنامه‌های پژوهشی می‌شویم.

راه‌اندازی سامانه GPS پژوهشی استانداری مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، لطف‌الله آجدانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: دفتر آموزش و پژوهش استانداری مازندران جامع‌ترین کتابخانه استان را با 24 هزار جلد کتاب در اختیار دارد.

وی ادامه داد: با اینکه این کتابخانه، معتبرترین کتابخانه استان است اما مراجعه‌کنندگان کمی دارد.

این مسئول با بیان اینکه کارگاه‌های آموزشی اگرچه امری مقدماتی و ساده است اما در محیط‌های آموزشی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: اما این موضوع در دفتر آموزش و پژوهش استانداری مغفول مانده بود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه آموزش و به ویژه پژوهش باید کارهای اساسی صورت گیرد، افزود: تمامی پژوهش‌های مرتبط با توسعه استان در این دفتر نظارت و هدایت می‌شود تا سیاست‌های کلان کشور در استان با دقت بیشتر انجام شود.

آجدانی با بیان اینکه در مازندران یک طرح جامع پژوهشی نداریم، تصریح کرد: باید چرخه مدونی از نیاز‌های پژوهشی استان داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌ها به نیازهای پژوهشی واقف نیستند، ادامه داد: ما با پژوهش‌هایی روبه‌رو هستیم که آیا اساسا پژوهش هستند یا نه، محل مناقشه است.

آجدانی با بیان اینکه نه تنها موظف هستیم همسو با سیاست‌های دولت، نیازهای پژوهشی را دنبال کنیم و اولویت‌ها را بشناسیم بلکه باید در جذب اعتبار و توزیع اعتبار عادلانه عمل کنیم، اظهار داشت: انتقادی که وجود دارد این است که تقسیم اعتبارات پژوهشی عادلانه نبوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر اعتبارات پژوهشی به سمت حوزه‌های اقتصادی هدایت می‌شد، افزود: به حوزه‌های اجتماعی وفرهنگی توجه چندانی نمی‌شد.

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری مازندران توجه با اشاره به یک حوزه نباید به معنای نادیده گرفتن دیگر بخش‌های همان حوزه باشد، ادامه داد: اگر در بخش اقتصادی پژوهش‌هایی انجام شده نباید صرفا مربوط به کشاورزی و صنعت باشد و باید همه بخش‌ها را دربرگیرد.

وی با بیان اینکه طبق قانون یک تا سه درصد اعتبارات دستگاه‌ها باید صرف پژوهش شود، تصریح کرد: در گذشته بسیاری از دستگاه‌های اجرایی نسبت به عملیاتی کردن این تخصیص اعتبار، تلاش جدی به عمل نمی‌آوردند و ما را از اعتبارات بخش پژوهش محروم کردند.

این مسئول با اشاره به اینکه جنبه نظراتی آموزش‌ها باید جدی گرفته شود، گفت: نظارت ما بر دوره‌های آموزشی جدی است و اجازه نمی‌دهیم کارکنان دولت در کلاس‌های آموزشی ما ثبت‌نام کنند اما حضور نیابند چون هدف از این آموزش‌ها افزایش مهارت کارکنان دولت است.

وی خاطرنشان کرد: باید تقویم سالانه آموزشی و پژوهشی را تدوین کنیم تا بدانیم در طول سال چه برنامه‌هایی داریم.

آجدانی یادآور شد: با توجه به ضرورت به روز بودن دستاوردهای علمی، تاکید ویژه‌ای بر تکنولوژی نانو فناوری داریم.

وی با بیان اینکه در حوزه پژوهش، علوم استانی مغفول مانده است، تصریح کرد: ‌بسیاری از مباحث علوم انسانی اگر به درستی دیده شود رویکرد کاربردی دارد.

آجدانی با اشاره به راه‌اندازی GPS پژوهشی در مرکز آموزش و پژوهش استانداری مازندران، افزود: با راه‌اندازی این سامانه، مانع موازی‌کاری در برنامه‌های پژوهشی می‌شویم.

 انتهای پیام/86007/س40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول