اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل فرودگاه گیلان:

فرودگاه سردار جنگل رشت قابلیت سرمایه‌گذاری دارد

مدیر کل فرودگاه گیلان گفت: فرودگاه سردار جنگل رشت دارای قابلیت سرمایه‌گذاری از جمله احداث مرکز بزرگ تجاری و توسعه باشگاه خلبانی است.

فرودگاه سردار جنگل رشت قابلیت سرمایه‌گذاری دارد

فتاح رضوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت یکی از مهم‌ترین ارکان پایداری و مقاومت هر کشور در مقابل تجاوزات و زیاده خواهی‌های دیگران، گذشته از جنگ افزارها، تجهیزات، امکانات و نیروی نظامی را فرودگاه‌های مجهز و پیشرفته عنوان کرد.

وی با اشاره به نقش فرودگاه‌ها در توسعه گردشگری اظهار کرد: گردشگری مهم و حتی حیاتی و منبع درآمد برای بسیاری از کشورها است.

این مسئول افزود: اهمیت گردشگری در اعلامیه «مانیل» در گردهمایی گردشگری جهانی در سال 1980 به رسمیت شناخته شد.

وی با بیان اینکه گردشگری یک فعالیت ضروری زندگی ملت‌ها محسوب می‌شود، گفت: نباید از اثرات مستقیم گردشگری در بخش‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و اقتصادی جوامع ملی غافل شد.

رضوانی گردشگری را دارای انواع مختلف دانست و ادامه داد: گردشگری سلامت، کشاورزی، دریایی، طبیعت‌گردی و... است.

وی نقش حمل و نقل صنعت هوایی در زمینه گردشگری را مهم خواند و توجه به این امر را مورد تأکید قرار داد.

مدیر کل فرودگاه گیلان درباره موقعیت فرودگاه سردار جنگل رشت گفت: فرودگاه سردار جنگل رشت تنها فرودگاه گیلان است.

وی اضافه کرد: فرودگاه سردار جنگل رشت در سال 1348 بنا گذاشته شده و در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و حدود 15 کیلومتری منطقه آزاد بندر انزلی واقع است.

رضوانی مساحت کل فرودگاه سردارجنگل رشت را 220 هکتار و ارتفاع آن 40 پا پایین‌تر از سطح آب‌های آزاد عنوان کرد.

وی فرودگاه سردار جنگل رشت را محل مناسبی برای آموزش پرواز ذکر کرد و یادآور شد: با توجه به موقعیت فرودگاه و سردار جنگل و ارتفاعات اطراف، محل مناسبی برای تمام پروازها از جمله پروازهای آموزشی است.

این مسئول با بیان اینکه در گیلان 47 آژانس هوایی وجود دارد، خاطرنشان کرد: این آژانس‌ها تنها به مغازه‌های خرید و فروش بلیت تبدیل شده‌اند و عملاً فعالیتی ندارند.

وی با برشمردن برخی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در فرودگاه سردار جنگل رشت تصریح کرد: این فرودگاه قابلیت احداث مرکز بزرگ تجاری در چهار طبقه با زیربنای 13 هزار و 856 متر مربع را دارد.

رضوانی ایجاد ترمینال بار، احداث مجتمع فرهنگی‌ورزشی، توسعه باشگاه و آموزشگاه خلبانی سبک و فوق سبک، مجتمع خدمات رفاهی و تسهیلاتی، احداث سردخانه برای صادرات تولیدات کشاورزی، دامی، دریایی، گل و گیاه و... را از دیگر ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در فرودگاه سردار جنگل رشت برشمرد.

انتهای پیام/2300/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول