اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس:

مذاکرات ژنو تنها در مورد موضوع هسته‌ای توجیه‌پذیر است

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: مذاکرات ژنو فقط به موضوع هسته‌ای محدود شود و هرگونه بحث دیگری در متن و میز مذاکره 1+5 و حاشیه آن، خلاف انتظار مردم ایران است.

مذاکرات ژنو تنها در مورد موضوع هسته‌ای توجیه‌پذیر است

سیدسعید حیدری‌طیب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: در توافقنامه "ژنو 3" حدود و ثغور منافع ملی و خط قرمزهای امنیت ملی کشور رعایت و برنامه آینده نیز ترسیم شده بود که مورد حمایت بخش عمده‌ای از نخبگان، مردم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

به گفته وی، در مذاکرات آینده نیز توجه به چند نکته ضروری بوده، نخست اینکه مذاکرات فقط به موضوع هسته‌ای محدود شود و هرگونه بحث دیگری در متن و میز مذاکره 1+5 و حاشیه آن، خلاف انتظار مردم ایران است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این موضوع را از آن‌جا تذکر می‌دهم که متاسفانه بر خلاف توافقنامه اخیر مواضعی از سوی طرف‌های آمریکایی مطرح می‌شود که یادآور نیات شوم اسلاف دولت اوباما در قبال مردم ایران است.

حیدری‌طیب با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی اجازه هرگونه مذاکره بر سر توان موشکی کشور را نمی‌دهند، افزود: معتقدیم باید از دستاوردهای موشکی پرافتخار کشور حمایت کرد و این درحالی است که دشمنان نظام درصدند که ایران اسلامی را از توان دفاع خوداتکایی خود محروم کنند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: هرگونه مداخله در امور داخلی ایران محکوم بوده و ایرانی‌ها از ساز و کارهای درونی برای رفع اختلافات داخلی خود برخوردارند.

به گفته این مسئول، آمریکایی‌ها باید بدانند که هرگونه موضع و بیانیه مداخله‌آمیز آن‌ها با واکنش تند نمایندگان ملتی روبه رو می‌شوند که در 24 خردادماه و 22 بهمن در انتخابات و راهپیمایی حماسه سیاسی را تبلور بخشیدند.

وی با تاکید بر اینکه مذاکرات هسته‌ای باید در قالب برنامه توافق شده "ژنو 3" انجام شود، بیان داشت: شناسایی حق برخورداری ایران از فناوری تولید سوخت هسته‌ای، همکاری جمهوری اسلامی ایران در اثبات صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود بدون نیاز به تعطیل و تعلیق این برنامه و توافق بر سر برنامه زمان‌بندی شده برای پایان دادن به تحریم‌های ناعادلانه موجود علیه ملت ایران طبق این برنامه سه هدف اصلی توافقنامه "ژنو 3" است.

به گفته حیدری‌طیب، بدون شک نمایندگان دیپلمات ایران ماموریتی غیر از موارد فوق ندارند و طرف‌های دیگر نباید انتظار داشته باشند که امری خلاف موارد ذکر شده در توافقنامه "ژنو 3" به توافق نهایی تبدیل شود.

وی ابراز داشت: تحریم‌های صورت گرفته فقط به بهانه هسته‌ای علیه ایران شکل گرفته و حل کردن هرگونه موضوع اختلافی به سرنوشت این تحریم‌ها خلاف منافع ملی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس گفت: امیدواریم که در سایه حماسه‌های سیاسی متعدد ملت ایران زمینه برای تحقق هرچه بیشتر اهداف و آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران فراهم آید.

وی ادامه داد: تیم مذاکره کننده نیز به خوبی می‌داند که اگر پاییز گذشته با اتکا به حضور 73 درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری حضوری جدی در عرصه دیپلماتیک داشت، اکنون نیز با حضور وحدت‌بخش و اقتدارآمیز مردم در راهپیمایی 22 بهمن از توان و پشتوانه مضاعفی برخوردار شده است.

انتهای پیام/2700/ی40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول