اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اواسط اسفند ماه امسال

دو سطح پروژه تقاطع امامت ارومیه به بهره‌‌‌برداری می‌رسد

معاون فنی و عمرانی شهرداری ارومیه گفت: اواسط اسفند ماه امسال دو سطح از سه سطح پروژه تقاطع امامت ارومیه به بهره‌‌‌برداری می‌رسد.

دو سطح پروژه تقاطع امامت ارومیه به بهره‌‌‌برداری می‌رسد

ابراهیم صفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: عملیات اجرایی پروژه تقاطع امامت ارومیه در نیمه نخست سال 92 آغاز شده و دو سطح از سه سطح این پروژه در اواسط اسفند ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون عمرانی شهرداری ارومیه ادامه داد: مدت زمان اجرای این پروژه در کمتر از شش ماه بوده و پروژه حاضر یکی از مفاخر فیزیکی شهر ارومیه است که به یکی از نشان‌های مهم ارومیه تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون برای اجرای این پروژه 200 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده، تصریح کرد: تقاطع فوق در مسیر رینگ اصلی شهر و در امتداد یکی از کریدورهای بسیار مهم شهر ارومیه قرار گرفته که تامین تمام حرکت‌های 16 گانه در این تقاطع از اهمیت خاصی برای شهر ارومیه برخوردار است.

صفری با بیان اینکه طرح کلی تقاطع امامت ارومیه سه سطحه است، ابراز داشت: بر حسب آنالیز ترافیکی، تامین حرکت‌های ترافیکی خود تقاطع و تامین هر 16 حرکت ترافیکی وابسته به سه سطحه بودن این طرح است.

وی افزود: طرح کلی این پروژه سه سطحه بوده که در بخش زیرین تونل اجرا شده، بخش میانی دور میدان بوده و بخش سوم روگذر از امتداد خیابان سربازان گمنام به سمت خیابان مولوی است که در آینده نزدیک دو سطح از سه سطح طراحی شده به بهره‌‌‌برداری می‌رسد.

صفری اعلام کرد: بخش سطح زیرین به شکل تونل در طول 312 متر و در عرض 25.6 متر ساخته شده و هم اکنون حرکت ترافیکی مستقیم امامت به امام علی به شکل رفت و برگشت دائر بوده و تردد خودروها انجام می‌شود.

وی یادآور شد: سطح میانی دور میدان به منظور تامین حرکت‌های گردشی ترافیک در حال آماده‌‌‌‌سازی برای بهره‌برداری است و در شش ماه نخست سال 93 شاهد احداث بخش روگذر این تقاطع با روش مونتاژ و پیش‌ساخته خواهیم بود.

صفری اضافه کرد: سطح میانی تقاطع امامت ارومیه، روی تونل برای حرکت‌های گردشی کارسازی می‌شود و در این قسمت جابه‌جایی بخشی از تاسیسات شهری مورد نیاز است که بعد از اتمام این کار اقدامات نهایی شامل آسفالت، کاشت فضای سبز، رنگ‌آمیزی جداول و نصب تاسیسات انجام یافته و قبل از 15 اسفند ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون عمرانی شهرداری ارومیه حجم عملیات خاکی در بخش زیر سازه پروژه را بیش از 350 هزار مترمکعب و حجم بتن مصرفی را 15 هزار مترمکعب عنوان کرد و متذکر شد: میزان آرماتور مصرفی نیز 8 هزار تن برآورد شده است.

انتهای پیام/61005/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول