اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کرزی:

افغانستان و پاکستان منافع مشترکی در مبارزه با تروریسم دارند

رئیس‌جمهور افغانستان با اشاره به اشتراکات افغانستان و پاکستان در مقابله با پدیده تروریسم اظهار داشت که این 2 کشور باید منافع مشترک خود در مبارزه با تروریسم را دریابند.

افغانستان و پاکستان منافع مشترکی در مبارزه با تروریسم دارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان امروز (یکشنبه) با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرده است که «حامد کرزی» رئیس جمهور افغانستان با «اسحاق دار» وزیر دارایی پاکستان در کابل دیدار کرده ‎است.

در این اطلاعیه آمده است که حامد کرزی در این دیدار با وزیر دارایی پاکستان در خصوص مسائل منطقه‎ای، مسائل اقتصادی و صلح و ثبات در افغانستان و پاکستان گفت‎وگو کرده‎اند.

کرزی همچنین از کشته شدن «عبدالرقیب تخاری» یکی از رهبران طالبان اظهار تأسف کرده و از دولت پاکستان خواست تا «ملا برادر» فرد شماره 2 طالبان را هر چه زودتر به مقام‎های افغان تحویل دهد.

این منبع افزوده است که رئیس جمهور افغانستان یکبار دیگر گفته است که این کشور خواستار آغاز روند گفت‎وگوهای صلح با طالبان است.

این در حالی است که مقام‎های افغان برای چندین بار از دولت پاکستان خواستار همکاری در راستای آغاز روند گفت‎وگوهای صلح با طالبان شده است.

در این دیدار، وزیر دارایی پاکستان نیز اظهار داشت که دولت پاکستان مصمم است تا همانند مقام‎های افغان در راستای صلح و ثبات منطقه تلاش کنند، زیرا بدون آن پیشرفت اقتصادی و تجاری ناممکن است.

وی همکاری‎های دولت پاکستان را یادآوری کرد و گفت که یک بیمارستان به کمک مالی آن کشور در آینده نزدیک در شهر «جلال آباد» شرق افغانستان افتتاح می‎شود.

سفر وزیر دارایی پاکستان در حالی صورت گرفته است که در چند روز اخیر وزیران خارجه قرقیزستان، چین و نروژ نیز وارد کابل شده و با مقام‎های این کشور در خصوص نحوه همکاری‎های دولت خود گفت‎وگو کرده‎اند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول