اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی:

پژوهش مبنای تحول کشاورزی علمی و صنعتی است

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی گفت: تکیه بر پژوهش و تحقیق اصل و مبنای تحول و تحرک اقتصادی در بخش کشاورزی و حرکت به سمت کشاورزی صنعتی و تولید محور است تا از کشاورزی معیشتی فاصله بگیریم.

پژوهش مبنای تحول کشاورزی علمی و صنعتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جبرائیل رزمجو عصر امروز در نشست هم‌اندیشی توسعه بخش کشاورزی در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: در تمام دنیا تجارب موفق نشان می‌دهد که ما در هر حوزه‌ای با تکیه بر تحقیق و پژوهش توانسته‌ایم گره‌های کور را برطرف کنیم، شایسته‌تر در مسیر توسعه قرار گرفته و بهتر از هر زمان دیگر شاکله حرکت رو به رشد را در بخش‌های اقتصادی تقویت کرده و توسعه بخشیده‌ایم.

وی در مورد توجه به مدیریت علمی در استان و همچنین تحقیقات در بین سازمان‌هایی مثل جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست بیان کرد: اگر این حرکت تقویت شود بخش کشاورزی ما زاینده و پویا می‌شود.

رزمجو همچنین به تداوم سیاست کشاورزی و وابسته نبودن آن به حضور اشخاص و مدیران و پاسخگویی تولیدات کشاورزی در حوزه‌های بهره‌وری بیشتر با نگاه مدیریتی جدید اشاره کرد.

در این جلسه ظریفی‌زاده عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی از کشاورزی معیشتی و مدرن، مسئله آب و کاهش سطح آب زیرزمینی، تغییر نظام کشت، گیاهان طبیعی و بحث حاکمیت بازاریابی و ایجاد لینک‌ها سخن گفت و کاظم هاشمی‌مجد عضو هیئت علمی گروه علوم خاک دانشکده کشاورزی دانشگاه محقق اردبیلی، کشت و صنعت مغان را از ابعاد نیروی انسانی و مساحت قابل کشت غیر آن و همچنین نوع محصولات مورد کشت از نظر نیاز استانی و کشوری مورد بحث قرار داد.

قدیر نوری قنبلانی استاد دانشکده کشاورزی دانشگاه محقق، مشکلات کشاورزی استان را از نظر آب، زیست‌محیطی و مشتری‌محور بودن تحقیقات بررسی کرد و اردوان قربانی ‌عضو هیئت‌‌ علمی دانشگاه محقق ‌اردبیلی در دانشکده کشاورزی، شناخت ظرفیت، محدودیت‌ها، تلفیق، برنامه‌ریزی و ارائه طرح‌ها سخن گفت. همچنین فاطمه ناصحی نماینده محیط زیست، از نگاه پایدار به توسعه و زندگی سالم در گرو کشاورزی ارگانیک پرداخت.

اصغر پرتوی معاون جهاد کشاورزی در مورد وجود منابع طبیعی کم نظیر، سرمایه‌گذاری و تسهیلات بانکی و اصغری زکریا به مواردی از قبیل لزوم سرمایه‌گذاری و مراکز فناوری در شهرهای کوچک برای تبدیل یافته‌ها به فناوری، عدم استقبال از شرکت‌های دانش‌بنیان در میان کشاورزان استان و عدم دسترسی کشاورزان به نتایج طرح‌ها و پژوهش‌ها سخن گفت.

عبدالقیوم قلی‌پوری رئیس مرکز رشد واحد فناوری و عضو هیئت علمی دانشگاه محقق ترویج کشاورزی به روش اصولی، انتقال دانش از پشت میز به مزارع، یکپارچه‌سازی اراضی در سایه فرهنگ‌سازی و ترویج مکانیزاسیون، حمایت کشاورز و کشاورزی، نگاه کیفی به محصولات و لحاظ مقوله حفظ محیط زیست، اهمیت به بسته‌بندی محصولات و ورود ماحصل تولید علم بر سر سفره مردم پس از طی مراحل مختلف دانشگاهی از جهت کارکردی را مطرح کرد.

انتهای پیام/62001/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول