اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره ارشاد اردبیل:

مجتمع‌های فرهنگی و هنری شهرهای مرزنشین اردبیل سال آینده افتتاح می‌شود

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: مجتمع فرهنگی، ‌هنری شهرهای مرزنشین استان اردبیل سال آینده با تکمیل عملیات عمرانی و اجرایی به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

مجتمع‌های فرهنگی و هنری شهرهای مرزنشین اردبیل سال آینده افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی چشمه‌نور عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه فرهنگی در مناطق مرزنشین استان اردبیل اظهار داشت: با توجه به مرزنشینی اهالی شهرستان‌های پارس‌‌آباد، بیله‌سوار و گرمی ضروری است تا در تقویت جبهه فرهنگی و هنری اقدامی زیربنایی و اساسی انجام دهیم تا هنرمندان، صاحبان ذوق و عموم جوانان و نوجوانان بتوانند از فضاهای فرهنگی مطلوب و مناسب اعم از کتابخانه، فرهنگسرا، سینما، سالن‌های نمایش، موسیقی و تئاتر استفاده کنند.

وی تصریح کرد: ما اگر می‌خواهیم با انواع هجمه‌ها و تهدیدات دشمنان مبارزه و مقابله کنیم شرط اول و مبنای اصلی بر این است تا بتوانیم زیرساخت‌های فرهنگی را تقویت کرده و مجموعه‌هایی همچون مساجد، مصلاها، فرهنگسراها، سینماها و بخش‌های دیگر را تقویت کنیم تا به جای آن که جوان ما در پای برنامه‌های القایی دشمنان و تهییج‌کننده آنها بنشینند باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

چشمه‌نور در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: تمامی منابعی که در این بخش صرف می‌شود نوعی سرمایه‌گذاری جدی برای زدودن آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی است که گاه جوانان و نسل آینده ما را دچار انحراف کرده و در این مسیر تزلزل ایجاد می‌کند.

این مسئول از تکمیل پروژه‌‌های فرهنگی، هنری شهرستان‌های مرزنشین خبر داد و اضافه کرد: پروژه فرهنگی،‌ هنری شهرستان گرمی و پارس‌آباد با پیشرفت 90 درصد در حال اجراست که امیدواریم سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی در ادامه بیان کرد: در صورت تأمین اعتبار از سوی استانداری به حول و قوه الهی شاهد بهره‌برداری این پروژه‌ها در سوم خردادماه 93 مصادف با سالروز آزادسازی خرمشهر می‌شویم.

‌سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یادآور شد: مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان گرمی با زیربنای 2 هزار و 300 متر مربع و مجتمع فرهنگی و هنری شهر تازه‌کند با زیربنای 615 متر مربع در بهار 93 به بهره‌برداری می‌رسد.

چشمه نور گفت: راه‌اندازی این مجموعه‌ها می‌تواند بخشی از آسیب‌ها و نگرانی‌های ما را در حوزه فرهنگی و سالم‌سازی نسل آینده برطرف کرده و به یک حرکت بالنده کمک کند.

انتهای پیام/62007/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول