اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار ایلام:

نهال‌های ایلامی راهی عراق می‌شوند

استاندار ایلام گفت: با رایزنی با مسئولان عراقی نهال‌های ایلامی سازگار با شرایط آب و هوایی عراق به این کشور صادر می‌شود.

نهال‌های ایلامی راهی عراق می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، محمدرضا مروارید ظهر امروز در جریان بازدید از طرح جنگل کاری شهرستان مهران اظهار داشت: استان ایلام ظرفیت بزرگی در حوزه تولید و کاشت نهال دارد.

وی با تاکید بر این که در حال حاضر طرح بزرگ ایجاد 30 هزار هکتار جنگل در جنوب استان ایلام در دست اقدام است، اذعان کرد: ایجاد این میزان هکتار جنگل در استان ایلام در سطح کشور بی‌نظیر است و در بین کشورهای منطقه نیز با این کیفیت وجود ندارد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با بیان اینکه تلاش‌های زیادی برای صادرات نهال به کشور عراق صورت گرفته است، اضافه کرد: در مذاکره با مسئولان مرتبط با موضوع در کشور عراق و رایزنی‌های صورت گرفته قرار است برای صدور نهال و ایجاد عرصه‌های جنگل در این کشور اقدامات عملی انجام شود.

مروارید با تصریح این که تحقق این مهم افزون بر درآمدزایی و ارزآوری برای استان ایلام و کشورمان، نقش مهمی در بیابان زدایی و گسترش جنگل‌ها و تغییرات آب و هوایی منطقه دارد، بیان کرد: بر اساس اطلاعات کارشناسان امر هر 6 هزار هکتار جنگل سبب کاهش یک درجه دمای هوای محیط می‌شود و با توجه به بالا بودن دمای شهرستان مهران ایجاد این میزان جنگل سبب کاهش پنج درجه دمای منطقه خواهد شد.

این مقام مسئول یادآور شد: ذخیره‌سازی بارش‌ها نیز از دیگر مزیت‌های ایجاد جنگل در مناطق جنوبی استان ایلام است که با اجرای این طرح سالانه 29 میلیون متر مکعب آب در منطقه ذخیره‌سازی می‌شود.

انتهای پیام/2246/ق20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول