اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده انتظامی کردستان خبر داد

کشف 95 درصد از سرقت‌های انجام شده در قروه

جانشین فرماندهی انتظامی کردستان با بیان اینکه در حال حاضر میانگین روزانه وقوع سرقت در قروه کمتر از یک مورد است، گفت: 95 درصد سرقت‌های انجام گرفته در این شهرستان در سال‎جاری، کشف شده است.

کشف 95 درصد از سرقت‌های انجام شده در قروه

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، جعفر آژنگ در مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی منطقه قروه که ظهر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری قروه برگزار شد، گفت: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده تعداد کل سرقت‌های به ثبت رسیده در شهرستان در مقایسه با آمار جمعیتی 136 هزار نفری این شهرستان، روزانه کمتر از یک سرقت بوده است.

وی با بیان اینکه بنا بر نظر متخصصان انتظامی و جرم‌شناسی بهترین وضعیت برای وقوع سرقت، وقوع روزانه 2 یا 4 یا 6 سرقت در روز به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت است، خاطرنشان کرد: 95 درصد سرقت‌های انجام گرفته در این شهرستان در سال‎جاری، کشف شده است.

به گفته جانشین فرماندهی انتظامی کردستان، تعداد سرقت‌های مسلحانه و خشن در قروه کمتر از تعداد انگشتان یک دست بوده است.

آژنگ از افزایش 42 درصدی ارزش ریالی کشفیات کالای قاچاق در این شهرستان در سال‎جاری خبر داد و گفت: ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه در قروه 2 میلیارد ریال بوده است.

وی همچنین به کاهش 29 درصدی تصادفات درون شهری در این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: از نظر تلفات ناشی از این تصادفات نیز با 100 درصد کاهش مواجه بوده‌ایم، طوری که از هفت کشته در تصادفات درون شهری سال گذشته به رقم صفر در سال‎جاری رسیده‌ایم.

این مسئول انتظامی از افزایش 4 نفری آمار تلفات ناشی از تصادفات برون شهری در قروه نیز خبر داد و افزود: در مجموع تصادفات برون شهری و درون شهری با کاهش 3 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو بوده‌ است.

میانگین حضور پلیس در صحنه در قروه 4 دقیقه است

وی در ادامه با بیان اینکه در سال‎جاری میانگین حضور پلیس در صحنه در پی تماس‌های مردمی 4 دقیقه بوده است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که شاخص ابلاغی از سوی ناجا 12 دقیقه است.

وی به افزایش 40 درصدی تماس با پلیس 110 قروه در سال‎جاری اشاره کرد و گفت: افزایش 16 درصدی تماس‌های عملیاتی برقرار شده با 110 در قروه، حاکی از رشد تعامل مردم با پلیس در این شهرستان است.

آژنگ افزود: در زمینه اخذ اطلاعات نیز 52 درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش صورت پذیرفته است.

این مسئول انتظامی از رشد 27 درصدی تماس مردم با سامانه 197 نیز خبر داد و اظهار داشت: در همین زمینه شاهد رشد 43 درصدی تقدیر مردم از عملکرد پلیس و 25 درصدی پیشنهادات به پلیس بوده‌ایم.

وی گفت: این میزان رشد رضایتمندی در مقایسه مدت مشابه سال گذشته، نشان از افزایش اعتماد مردمی نسبت به نیروی انتظامی و تحقق شعار «شما پلیس ما باشید» است.

آژنگ در ادامه به رویکرد جامعه‎محوری ناجا از طریق راه‌اندازی مراکز مشاوره اجتماعی در کلانتری‌ها نیز اشاره کرد و افزود: در همین راستا 527 پرونده از چرخه رفت و آمد بین کلانتری و دادگستری رد قروه کاهش یافته و به مرکز مشاوره اجتماعی این شهرستان ارجاع شده است که 2 درصد در مقایسه با سال قبل افزایش داشته است.

جانشین فرماندهی انتظامی کردستان خاطرنشان کرد: از این تعداد پرونده ارجاعی 422 مورد منجر به صلح و سازش طرفین شده است.

وی در پایان گفت: تعداد مشاوره‌های تلفنی و حضوری در مرکز مشاوره اجتماعی قروه در مقایسه با مدت مشابه پارسال 19 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/79009/صا40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول