اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره انجمن خیرین کتابخانه‌ساز همدان مطرح کرد

ایجاد یک کتابخانه در هر فرهنگسرا در همدان

رئیس هیئت مدیره انجمن خیرین کتابخانه‌ساز همدان با ابراز خرسندی از ساخت فرهنگسرا در استان گفت: قرار است در هر فرهنگسرا یک کتابخانه تعبیه شود.

ایجاد یک کتابخانه در هر فرهنگسرا در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ﻣﺴﻌﻮد ﻣﯿﺪاﻧﭽﯽ رﺋﯿﺲ ھﯿﺌﺖ ﻣﺪﯾﺮه اﻧﺠﻤﻦ ﺧﯿﺮان ﮐﺘﺎﺑﺨﺎﻧﻪﺳﺎز استان همدان، از ﺧﯿرین ﻋﺮﺻﻪ ﮐﺘﺎب اﺳﺖ و ﺗﺎﮐﻨﻮن در زﻣﯿﻨﻪ‌ھﺎی در این مسیر قدم برداشته است.

ﻣﯿﺪاﻧﭽﯽ ﻋﻀﻮ ھﯿﺌﺖ اﻣﻨﺎی ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺧﯿﺮان ﻣﺪرﺳﻪﺳﺎز و ﺧﯿﺮان ﻣﺴﮑﻦﺳﺎز بوده و در اﯾﻦ ﺧﺼﻮص ﻧﯿﺰ ﺧﺪﻣﺎت فراوانی در این جامعه ارائه کرده است.کتاب «نادره دانای جهان» از آن وی است، او در راستای کمک به فرهنگ مطالعه، زمین 300 متری برای ایجاد کتابخانه وقف کرده است.

مسعود میدانچی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان خود را عاشق فرهنگ دانست و اظهار داشت: اگر کتاب نباشد روح انسان پرورش پیدا نمی‌کند بنابراین روح انسان نیازمند شکوفایی اندیشه بر اساس کتاب، مطالعه و فرهنگ‌سازی است.رسیدن به فرهنگ کتاب و کتابخوانی، راه بلندی است که باید در سبد کالای زندگی مردم قرار گیرد.

رئیس هیئت مدیره انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان همدان اذعان داشت: برای ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیازمند به یک انقلاب و عزم ملی است.

وی جلب مشارکت و بهره‌برداری از کمک‌های خیرین در راستای ساخت و توسعه کتابخانه‌های عمومی را مهم دانست و کمک به بازسازی، نوسازی، تجهیز و نگهداری کتابخانه‌های عمومی را از اهداف تأسیس انجمن عنوان کرد.

میدانچی، نظارت بر حسن اجرای اهداف شرعی و قانونی خیرین، کمک به انتشار و چاپ کتب مفید و مورد علاقه مردم به منظور تقویت گریش به مطالعه مفید در جامعه را از دیگر اهداف تاسیس انجمن خواند.

وی ساخت فرهنگسراها را یکی از فعالیت‌های خوبی برشمرد که در استان در حال شکل‌گیری است و عنوان کرد: قرار است در هر فرهنگسرا یک کتابخانه تعبیه شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن خیران کتابخانه‌ساز همدان تصریح کرد: با این کار افراد محروم جامعه می‌توانند از کتاب استفاده کنند و در نتیجه فاصله طبقاتی کاهش می‌یابد.

وی به قشر جوان و نیروی جوان امروز اشاره کرد و ابراز داشت: اقدامات صورت گرفته در انجمن در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه در بین نسل جوان است.برای جذب خیرین، مردم و نهادهای دولتی باید قدم بردارند و این خیرین هستند که انجمن را در جهاد مقدس و فراگیر آینده یاری می‌کنند.

میدانچی در پایان سخنان خود از برگزاری همایش خیرین کتابخانه‌‌ساز استان خبر داد و از خیرین این عرصه برای شرکت در این همایش دعوت به عمل آورد.

انتهای پیام/89029/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول