اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی و گردشگری منطقه آزاد اروند خبر داد

برگزاری مسابقات کورس سوارکاری جام منطقه آزاد اروند

معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری منطقه آزاد اروند از برگزاری مسابقات کورس سوارکاری جام منطقه آزاد اروند خبر داد.

برگزاری مسابقات کورس سوارکاری جام منطقه آزاد اروند

سید مرتضی نعمت‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: مسابقات کورس سوارکاری اسب اصیل عرب ایران در منطقه آزاد اروند و با حضور تعداد بسیاری از مسئولان شهرهای آبادان و خرمشهر، استان خوزستان و سوارکاران شرکت کننده و جمع بسیاری از علاقه‌مندان برگزار شده و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: جهت برگزاری مسابقات کورس سوارکاری اسب اصیل عرب جام منطقه آزاد اروند پس از سال‌ها میدان سوارکاری آبادان و خرمشهر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری منطقه آزاد اروند تصریح کرد: میدان سوارکاری آبادان و خرمشهر با قدمت 200 ساله، سال‌ها مورد تعمیر و مرمت قرار نگرفته بود که با تلاش سازمان منطقه آزاد اروند مجددا راه اندازی شد.

وی اضافه کرد: تامین 4 میلیارد ریال اعتبار برای فنس کشی میدان و امنیت خاکی پیست و ایجاد فضاهای لازم سوارکاری از طریق سازمان منطقه آزاد اروند انجام شد و سازمان نقش موثری را در برگزاری این مسابقات ایفا کرد.

نعمت‌زاده بیان کرد: از این پس مسابقات در میدان سوارکاری برگزار خواهد شد و به گفته کارشناسان، میدان سوارکاری از استانداردترین میدان‌های سوارکاری کشور به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: این مسابقات به مدت یک ماه به طول می‌انجامد و در این مدت هر جمعه پنج کورس بین هشت تا 10 اسب برگزار می‌شود که در مجموع 40 راس اسب در هر هفته وارد میدان می‌شوند.

معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری منطقه آزاد اروند بیان کرد: نخستین مرحله از این مسابقات در باشگاه سوارکاری با شرکت بیش از 120 راس اسب از شهرهای مختلف خوزستان، یزد، کرمانشاه، کرمان، تبریز و خرم آباد برگزار شد.

وی در پایان گفت: 20 اسب از یزد، 20 اسب از خرم آباد، 18 اسب از کرمانشاه، 15 اسب از تبریز، 11 اسب از کرمان و مابقی از استان خوزستان به ویژه آبادان و خرمشهر شرکت خواهند داشت.

انتهای پیام/72001/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول