اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور سازمان منطقه آزاد اروند:

لغو تحریم‌ها سرمایه‌ها را به منطقه آزاد اروند سرازیر می‌کند

مشاور منطقه آزاد اروند گفت: مطمئنا با لغو تحریم‌ها سرمایه‌ها به منطقه آزاد اروند سرازیر خواهد شد.

لغو تحریم‌ها سرمایه‌ها را به منطقه آزاد اروند سرازیر می‌کند

حمید حنظل‌عیدانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان، اهداف تأسیس و راه‌اندازی مناطق آزاد را بر شمرد و اظهار کرد: هدف از راه‌‌اندازی این منطقه ایجاد شرایط مناسب به منظور جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی و هدایت آن‌ها در امر تولید، ایجاد ارزش افزوده، ایجاد رفاه نسبی برای ساکنان منطقه و اثرگذاری بر انتقال فناوری و یا به عبارتی بومی‌سازی فناوری است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر به دلیل تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، امکان حضور و فعالیت بسیاری از شرکت‌ها نیست پس با لغو بخشی از تحریم‌ها امکان دسترسی سرمایه‌گذاران به منطقه آزاد اروند، بهره‌مندی از مزایای این منطقه بیشتر خواهد شد.

مشاور سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به حضور مؤثر سفارتخانه‌ها در ایران خاطرنشان کرد: مدیریت منطقه آزاد اروند می‌تواند با رایزنی سفارتخانه‌های مستقر در کشور، با دعوت از آن‌ها به این منطقه و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های منطقه در راستای ایجاد بستر مناسب و همچنین حضور و فعالیت آن‌ها اقدامات مؤثری را صورت دهد.

وی تصریح کرد:  مناطق آزاد می‌توانند مدلی از یک کشور توسعه یافته باشند و به واسطه قوانین و مقررات حاکم بر این مناطق، فضای کسب و کار را در راستای آزادسازی تجارت و شکوفا شدن دیگر مناطق کشور اجرا کند.

حنظل عیدانی درباره نبود ثبات مدیریتی این منطقه تصریح کرد: منطقه آزاد اروند شاهد فراز و نشیب‌های گسترده‌ای در خصوص بی‌ثباتی مدیریتی بوده است و اگر همچنان بی‌ثباتی در مدیریت ادامه داشته باشد در دولت تدبیر و امید نیز نمی‌توان به موفقیت این سازمان امیدوار بود.

وی با اشاره به لزوم داشتن رویکرد بین‌المللی مناطق آزاد تصریح کرد: یکی از اهداف ایجاد مناطق آزاد فراهم کردن فضای کسب و کار در سطح بین‌الملل و به کارگیری ظرفیت‌های اقتصادی، تجاری و صنعتی از دیگر کشور‌هاست که ایجاد مبادلات تجاری به خصوص در زمینه توسعه صادرات است.

انتهای پیام/72001/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول