اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان تاکید کرد:

سمپوزیوم فولاد می‌تواند یاری‌رسان صنایع در حفظ محیط زیست باشد

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: سمپوزیوم فولاد 92 می‌تواند با بهره‌مندی از تجربیات مثبت صنایع شرکت کننده و همچنین تبادل علم و دانش یاری رسان صنایع در حفظ و ارتقای محیط زیست باشد.

سمپوزیوم فولاد می‌تواند یاری‌رسان صنایع در حفظ محیط زیست باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مجید وفادار صبح امروز در نشستی با اشاره به برگزاری سمپوزیوم 92 در این شهر، اظهار داشت: برگزاری این چنین سمپوزیوم‌های علمی که حاصل پروژه‌های تحقیقاتی مدل‌سازی شده و ممیزی‌های توسعه و تولید است می‌تواند علاوه بر توجه به حوزه‌های تخصصی و با صحه گذاشتن به جایگاه علم در عرصه تولید، شاخص‌های زیست محیطی و اهمیت آنها را نیز در بر گرفته و تفکر و تعهد مثبت مدیران تولید را نسبت به حفاظت از محیط زیست افزایش دهد.

وی افزود: حضور فعال صنایع در این سمپوزیوم و آن هم در سطح (ملی و بین‌المللی) قطعا رسیدن به راهکارهای واحد یا به چالش کشیدن پیشنهادات مختلف را در راستای بهبود وضعیت کلی صنایع و به دنبال آن بهبود وضعیت صنایع را به دنبال خواهد داشت.

وفادار تصریح کرد: رایزنی‌های علمی جامعه بین‌المللی در این سمپوزیوم‌ها می‌تواند جایگاه تخصصی‌تر و ویژه‌ای برای صنایع ایجاد نماید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان تصریح کرد: وجود حساسیت‌های زیست محیطی از سوی متولیان محیط زیست و صاحبان صنایع در این سمپوزیوم‌ها می‌تواند حرکت به سمت جلو و در راستای بهبود وضعیت کلی صنایع و مرتع ساختن معضلات زیست محیطی صنایع را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه حرکت استان هرمزگان به سوی صنعتی شدن است گفت: تبدیل شدن استان هرمزگان به پایتخت اقتصادی از طریق صنعتی شدن استان اتفاق فرخنده‌ای است و باید توجه داشت این توسعه بازخورد منفی به دنبال نداشته باشد.

وفادار ابراز داشت: در هر عرصه‌ای غافل ماندن از یک بعد و پرداختن به ابعاد دیگر شکل نامتوازی و شکننده‌ای به دنبال دارد پس توسعه همگام با تولید و پایبندی به اصول زیست محیطی می‌توانند حلاوت این اتفاق فرخنده را دو چندان نماید.

لازم به ذکر است که سمپوزیوم «فولاد 92» با شعار "مزیت‌های محیطی، مواد، نیروی انسانی و دانش فنی" و با حضور 200 شرکت داخلی و خارجی در بندرعباس و به میزبانی فولاد هرمزگان، پیشرفته‌ترین کارخانه فولاد کشور، شرکت فولاد هرمزگان ششم و هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می‌گردد.

انتهای پیام/88001/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول