اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر کار مطرح کرد

آموزش 300 سرمربی از کشورهای جهان توسط فنی و حرفه‌ای

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: فنی و حرفه‌ای از ابتدای سال‌جاری 300 سرمربی را از کشورهای آفریقایی، عراق و افغانستان آموزش داده و مرکز کرمانشاه نیز یکی از مراکز برای آموزش مربیان عراقی در نظر گرفته شده است.

آموزش 300 سرمربی از کشورهای جهان توسط فنی و حرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه، کوروش پرند در مراسم افتتاح مرکز تربیت مربی فن‌آوری برتر (هایتک) و آموزش فنی و حرفه‌ای شماره 21 مهارت‌های تخصصی دولت‌آباد کرمانشاه اظهار داشت: سازمان فنی و حرفه‌ای با توجه به رسالتی که بر عهده دارد، بحث آموزش‌های تخصصی افراد و گروه‌های مختلف را دنبال کرده است.

پرند افزود: امروز اشتغال یکی از دغدغه‌های جدی کشور به ‌شمار می‌رود و سازمان فنی و حرفه‌ای به‌دنبال ارائه آموزش‌ها و راهکارهای لازم برای حل این معضل بوده است.

به گفته وی، بحث اشتغال در دنیای امروز به یک مسئله مهم تبدیل شده و سال 2012 به‌عنوان جوانان و مهارت‌های آموزشی نام‌گذاری شده و سازمان فنی و حرفه‌ای به‌دنبال ارائه آموزش‌های لازم به گروه‌های مختلف است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بحث دیپلماسی مهارت که در کشور ایجاد شده، گفت: فنی و حرفه‌ای از ابتدای سال‌جاری 300 سرمربی را از کشورهای آفریقایی، عراق و افغانستان آموزش داده و مرکز کرمانشاه نیز یکی از مراکز برای آموزش مربیان عراقی در نظر گرفته شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از مباحثی که به تازگی و در مسابقات جهانی لایپزیک آلمان با آن روبه‌رو شدیم، بحث مدیریت منابع آب و فاضلاب بود که می‌تواند یکی از چالش‌های اساسی سال‌های آینده باشد.

پرند تصریح کرد: بر همین اساس سازمان فنی و حرفه‌ای در راستای رسالت خطیری که در بحث آموزش بر عهده دارد، تصمیم گرفت تا برای مدیریت هر چه بهتر منابع آب و فاضلاب همایشی بین‌المللی برگزار کند.

وی تاکید کرد: در کارگاه‌های این همایش 80 نفر در بحث مدیریت منابع آب و فاضلاب آموزش خواهند دید و ترتیبی اتخاذ شده که از هر استان نیز یک نفر در این همایش و کارگاه شرکت کند و آموزش ببیند.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به افتتاح دو مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کرمانشاه اشاره کرد و گفت: یکی از این مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره 21 مهارت‌های تخصصی شهرک دولت‌آباد بود که با حمایت بانک جهانی افتتاح و تجهیز شده است.

پرند خاطرنشان کرد: دیگر مرکز افتتاحی، مرکز هایتک بود که می‌تواند کرمانشاه را به قطب اصلی ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای غرب کشور در حوزه فن‌آوری‌های نانو و بیوتکنولوژی تبدیل کند.

استاندار کرمانشاه نیز در این مراسم اظهار داشت: فنی و حرفه‌ای برنامه خوبی برای کاهش نرخ بیکاری در دستور کار خود قرار داده که اگر آن را ادامه دهد، می‌توان به نتایج خوبی دست یافت.

به گفته ابراهیم رضایی‌بابادی، فنی و حرفه‌ای با توجه به ظرفیت‌های خود می‌تواند با آموزش گروه‌های مختلف کسب و کار، زمینه‌ای برای پیدا کردن کار برای افراد متخصص و بامهارت فراهم کند.

رئیس مجمع نمایندگان مردم استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: حلقه مفقوده بین علم و بازار کار آمار بالای بیکاری را در کشور رقم زده است.

منوچهری توجه مسئولان را به اهمیت و نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ایجاد اشتغال پایدار جلب کرد و گفت: بسط و گسترش آموزش‌های فنی و مهارتی متناسب با نیاز بازار کار و دنیای امروز به‌طور قطع در حل مشکل بیکاری جوانان این استان و کشور اثربخش خواهد بود.

داوود ناصری‌امید مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه نیز در این مراسم به بیان مشخصات، ظرفیت‌ها و ویژگی‌های مراکز افتتاحی فنی و حرفه‌ای در کرمانشاه پرداخت.

انتهای پیام/2700/ب/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول