اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قلعه رئیسی مطرح کرد

مشکل دنیای غرب ایستادگی ملت ایران است نه انرژی هسته‌ای

امام جمعه قلعه رئیسی گفت: مشکل دنیای غرب با امت ایران ایستادگی این ملت است نه انرژی هسته‌ای و علاج مقابله با دشمن و دشمنی‌ها فقط تکیه بر اقتدار ملی و مستحکم کردن ساخت درونی کشور است.

مشکل دنیای غرب ایستادگی ملت ایران است نه انرژی هسته‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: گناه عامل سقوط انسان بوده این گناه انسان است را از حیوان کمتر می‌کند از این‌رو گناه قداست و ارزش انسان را بر باد می‌دهد.

امام جمعه قلعه رئیسی گناه را نوعی سم مهلک عنوان کرد و یادآور شد: گناه دل انسان را فاسد می‌کند و انسان گناهکار حقایق را نمی‌فهمد.

وی به بحث موسیقی در جامعه اشاره‌ای کرد و ادامه داد: موسیقی مطرب بوده و این موسیقی است که انسان را به طرب وادار می‌کند که قطعا حرام است.

خطیب نماز جمعه قلعه رئیسی در ادامه گفت:مردم کهگیلویه و بویراحمد مردمی با غیرت هستند و متاسفانه امروز بر اثر سهل‌انگاری و بی‌توجهی به مبانی دینی و اخلاقی شاهد فسادهای زیادی در جامعه هستیم.

صلواتی افزود: امام علی (ع) در نامه‌ای خطاب به اهل کوفه نوشت که به من خبر رسیده زنانتان دوشادوش مردان در بازار هستند آیا غیرت ندارید که سرلوحه قرار دادن سخنان ائمه و اهل بیت راهگشای مسائل و مشکلات مختلف در جامعه است.

امام جمعه قلعه رئیسی عنوان کرد: مردم باید این را بدانند که عروسی با ساز و نقاره و ارکسترها شباهتی به مجالس گناه دارد که این نوع موسیقی‌ها لهو و مصداق قول زور هستند.

وی به آیه‌ای از رسول اکرم (ص) که در خصوص گوش دادن به موسیقی حرام می‌باشد اشاره کرد و تصریح کرد: هر کس به لهویات گوش دهد روز قیامت در گوش او سرب آب شده و گداخته ریخته می‌شود چرا که این موسیقی‌ها انسان را به فساد اخلاقی می‌کشاند.

صلواتی گفت: موسیقی باعث غفلت از یاد خدا و قساوت قلب می‌شود این حرکت نامبارک و زشت باعث تضعیف اراده و شکست شخصیت انسان می‌شود.

خطیب نماز جمعه قلعه‌رئیسی در خطبه‌های دوم به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع مردم آذربایجان اشاره‌ای کرد و یادآور شد: فرمایشات معظم‌له چراغ راه دولت مردان امت اسلامی و مردم شریف ایران است.

وی در ادامه اشاره‌ای به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون مذاکرات هسته‌ای ایران در دولت‌ گذشته و کنونی داشت و گفت: معظم ‌له فرمودند حال که شما و دولت قبل اصرار به مذاکره دارید این کار را انجام دهید ولی خوشبین نیستم.

این مسئول افزود: جبهه قدرت مادی که امروز بر دنیا مسلط است هم عهدشکن و هم دروغگو هست و تحریم‌ها با مذاکره برداشته نخواهند شد و مسئله هسته‌ای یک بهانه است و هدف تحریم جدا کردن ملت ایران از نظام اسلامی است.

امام جمعه قلعه رئیسی متذکر شد: مشکل دنیای غرب با این امت ایستادگی این ملت است نه انرژی هسته‌ای است که علاج مقابله با دشمن و دشمنی‌ها فقط تکیه بر اقتدار ملی و مستحکم کردن ساخت درونی کشور است.

صلواتی اذعان داشت: گره زدن حل مشکلات کشور به مذاکرات با غربی‌ها عاقلانه نیست آمریکا خود ناقص اصلی حقوق بشر و مدعی بی‌شرم آن است و باید به فرموده امام خمینی(ره) توجه کرد که فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است.

امام جمعه قلعه‌رئیسی در پایان خاطرنشان کرد: دولت نباید به آمریکا اعتماد داشته باشد و همواره آمریکا را به عنوان دشمن بزرگ خود بداند.

انتهای پیام/2571/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول