اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دیواندره در خطبه‌های نماز جمعه مطرح کرد

ضرورت تقویت بنیه‌های اعتقادی در جامعه

امام جمعه دیواندره خواستار تقویت بنیه‌های اعتقادی و دینی جامعه به عنوان یک ضرورت شد و گفت: تربیت فرزندان باید بر اساس آموزه‌های دین باشد.

ضرورت تقویت بنیه‌های اعتقادی در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از دیواندره، ماموستا عبدالحمید حسنی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دیواندره در جمع نمازگزاران این شهر اظهار کرد: خداوند تبارک و تعالی انسان را به حراست و حفاظت از نفس و خانواده امر کرده است.

امام جمعه دیواندره افزود: خداوند در آیات متعددی از قرآن کریم می‌فرماید: از آتشی که به وسیله خود شما شعله‌ور می‌شود بترسید و با حرکت در مسیر راست، درهای بهشت را به روی خود بگشایید.

وی با بیان اینکه خداوند به کوچکترین اعمال خوب و بد انسان در آخرت رسیدگی می‌شود و پاداش و جزای آن را به انسان‌ها می‌دهد، گفت: دنیای آخرت دیگر جای فرار از عذاب نیست و انسان‌ها با دادن رشوه و قسم خوردن نمی‌توانند سرنوشتی را که خود به دست خود رقم زده‌اند، تغییر دهند.

به گفته امام جمعه دیواندره، خداوند ملائکه را به محاسبه اعمال انسان‌های مامور نموده و آنها نیز براساس وظیفه بدون کم و کاستی عمل می‌کنند.

وی با بیان اینکه پدران و مادران باید از همان دوران کودکی دستورات دین اسلام را برای فرزندانشان تشریح و آنان را به انجام وظایف دینی تشویق و ترغیب کنند، گفت: پیامبر عظیم‌الشان اسلام می‌فرمایند «فرزندانتان را از سن هفت سالگی به خواندن نماز تشویق کند.»

ماموستا حسنی نحوه تربیت فرزندان بر اساس دستورات دین اسلام را مهم‌ترین وظیفه والدین عنوان کرد و بیان داشت: اخلاق و آداب اسلامی باید در زندگی انسان مسلمانان کاملا محسوس باشد.

به گفته امام جمعه دیواندره، اخلاق برای مسلمان حکم سلاحی دارد که اگر آن را از دست بدهد دیگر هیچ منفعتی برای خود و اطرافیانش نخواهد داشت.

وی بر ترویج، تبیین و تقویت بنیه‌های اعتقادی در بین فرزندان از سوی والدین تاکید کرد و افزود: یکی بودن کردار و گفتار یکی از مهم‌ترین عوامل در الگوپذیری فرزندان از والدین در خانواده‌ها است.

وی با بیان اینکه همخوانی کردار و گفتار فرزندان در جامعه نمود اقدامات تربیتی در خانواده‌هاست، اظهار کرد: عدم هماهنگی میان قول و فعل والدین هم نصایح آنان در فرزندان را بی‌اثر و بی‌اعتبار می‌کند.

امام جمعه دیواندره در ادامه به اهمیت برپایی نماز به صورت جماعت به ویژه نماز جمعه اشاره کرد و گفت: حضور در مساجد و برپایی نماز جماعت در آیات متعدد قرآن مجید به مسلمانان تاکید شده است.

ماموستا حسنی در پایان افزود: خداوند در قرآن خطاب به مسلمانان می‌فرماید «ای اهل ایمان در هنگام نماز دست از امورات دنیوی بردارید و در کمال ذوق و اشتیاق برای برپایی فریضه الهی نماز بپاخیزید» و این اهمیت نماز در جامعه اسلامی را می‌رساند.

انتهای پیام/79005/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول