اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زنجان:

سلطانیه ظرفیت لازم برای استقرار پایتخت سیاسی کشور را دارد

امام جمعه زنجان با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان سلطانیه گفت: سلطانیه ظرفیت لازم برای استقرار پایتخت سیاسی کشور را دارد.

سلطانیه ظرفیت لازم برای استقرار پایتخت سیاسی کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی پنج‌شنبه شب در دیدار امام جمعه، فرماندار، مسئولان، روسای ادارات، خانواده‌های شهدا و جمعی از مردم سلطانیه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران امروز با قدرت و عظمت به راه خود ادامه می‌دهد، اظهار داشت: واقعیت این است که پس از پیروزی انقلاب دشمنان هر تلاش و کوششی را برای ضربه زدن به انقلاب کار بسته‌اند.

وی با بیان اینکه آمریکا پس از کودتای 28 مرداد 1332 تاکنون علیه کشورمان توطئه می‌کنند، تصریح کرد: آمریکا در 60 سال گذشته هر کاری که توانسته دریغ نکرده، اما نتوانسته کاری از پیش ببرد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب، شاه تسلیم کامل آمریکا بود، اما آنها حتی یک ذره هم عاطفه نداشتند و به این سرسپرده خود نیز رحمی نکردند، افزود: شاه با همه توان خود سال‌ها به آمریکایی‌ها خدمت کرد، اما آنها وقتی شاه مریض بود او را نپذیرفتند تا با پادرمیانی برخی پادشاهان منطقه وی را پذیرفتند.

این مسئول در ادامه با اشاره به مذاکرات کشورمان به 1+5 گفت: بودند کسانی که در گذشته می‌گفتند که باید با آمریکا گفت‌وگو کنیم، اما با گستاخی‌های سردمداران آمریکایی متوجه شدند که اشتباه می‌کردند.

خاتمی با اشاره به تهدیدات آمریکایی‌ها علیه کشورمان ادامه داد: این تهدیدات در زمانی است که ما با آنها در حال گفت‌وگو هستیم، اما با این حال آنها از بر روی میز بودن همه گزینه‌ها سخن می‌گویند.

وی به اظهارات غربی‌ها در مورد اینکه ایرانی‌ها پایبند گفت‌وگو نیستند، اشاره کرد و ادامه داد: مذاکرات اخیر نشان داد که ما اهل گفت‌وگو هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه امروز هر چه داریم به برکت نظام و انقلاب است، تصریح کرد: هر چه در 35 سال گذشته به دست آورده‌ایم به همت جوانان ایرانی و تلاش آنها محقق شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه فرمول اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد، افزود: رئیس‌جمهور نیز در نامه‌ای با تقدیر از مقام معظم رهبری اعلام کردند که دولت با همه توان برای محقق شدن این برنامه تلاش خواهد کرد.

خاتمی با اشاره به اینکه انقلاب ما فرهنگی بود و ملت ایران هرگز به خاطر نان، عزت خود را از دست نخواهد داد، بیان داشت: ملت ایران در 22 بهمن با تحقق حماسه اقتصادی گزینه‌های خود را روی میز گذاشتند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای شهرستان سلطانیه خاطرنشان شد: ظرفیت‌ها و داشته‌های شهرستان سلطانیه را می‌توان در چهار حوزه مختلف برشمرد که می‌توان با تکیه بر این بخش‌ها در راستای توسعه شهرستان گام برداشت.

خطیب جمعه زنجان محور گردشگری را یک بخش زود بازده برای توسعه شهرستان سلطانیه برشمرد و گفت: توسعه کشاورزی و دامپروری صنعتی محور دوم توسعه شهرستان سلطانیه است.

این مسئول با بیان اینکه نباید ده‌ها لیتر آب برای تولید هندوانه مصرف کنیم در حالی که می‌توانستیم با هزینه آب به اندازه چند برابر محصول تولیدی، محصول تولید شده تهیه کنیم، افزود: باید تلاش کنیم تا با کمترین هزینه و آب، بیشترین تولید درآمد را داشته باشیم.

خاتمی معدن را سومین محور دارای ظرفیت برای توسعه شهرستان سلطانیه برشمرد و گفت: اینکه منتظر باشیم با سرمایه‌گذاری دولت معادن را فعال کنیم درست نیست، چراکه بعد از این هرگز دولت در زمینه معدن سرمایه‌گذاری نخواهد کرد و باید برای شکوفایی معادن از سرمایه‌های بخش خصوصی بهره بگیریم.

وی چهارمین عرصه را صنعت برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر امکان استقرار و سرمایه‌گذاری در زمینه صنایع بزرگ وجود ندارد بلکه باید تلاش کنیم تا صنایع کوچک مستقر و زمینه اشتغال در این شهرستان فراهم شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به بحث انتقال پایتخت سیاسی از تهران متذکر شد: من چند بار نیز این موضوع را تکرار کرده‌ام که سلطانیه ظرفیت لازم برای انتقال پایتخت سیاسی را دارد.

این مسئول در پایان با بیان اینکه باید تنگ‌نظری‌ها را کنار بگذاریم، اذعان داشت: باید تلاش کنیم با وحدت و همدلی در راستای توسعه منطقه گام برداریم.

انتهای پیام/2308/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول