اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

تمام مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک لازم‌الاجراست

استاندار مرکزی گفت: تمام تصمیمات اخذ شده در کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک لازم‌الاجراست و تعلل در اجرای آنها پاسخی جز برخورد قانونی و قضایی در پی ندارد.

تمام مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک لازم‌الاجراست

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمد حسین مقیمی ظهر امروز در جلسه کاهش آلودگی هوای شهر اراک اظهار داشت: انتقال آند سازی به دلیل محرز بودن نقش آن در آلایندگی هوای اراک تنها یک پروژه صنعتی نیست بلکه یک طرح اولویت‌دار زیست محیطی است و باید اجرایی شود.

وی تصریح کرد: به دلیل آلودگی هوای شهر اراک هر پروژه‌ای که در راستای آلودگی هوای شهر باشد، بسیار با اهمیت بوده و باید اجرایی شود.

*78 دیگ از دیگ‌های آلومینیوم سازی باید 20 بهمن ماه از مدار خارج می‌شد

استاندار مرکزی خاطر نشان ساخت: مصوباتی که در جلسات به تصویب می‌رسند باید اجرایی شوند، بر اساس مصوبه کاهش آلودگی هوای شهر اراک 78 دیگ از دیگ‌های آلومینیوم سازی باید 20 بهمن ماه از مدار خارج می‌شد.

وی ادامه داد: سیاست کاری ما بر این است آنچه که می‌توانیم انجام دهیم تصویب کنیم، اگر شرکت  ایرالکو به هر دلیلی نمی‌تواند آنچه را که تصویب شده اجرایی کند و یا نمی‌تواند به تعهدات خود عمل کند، باید طی نامه‌ای دلایل آن را اعلام کند، اگر دلایل قانع کننده باشد مهلت جدیدی به آنها خواهیم داد و در غیر این صورت از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهیم کرد.

*برای میلیون‌ها تومان سود نباید میلیون‌ها تومان مشکل انسانی ایجاد کرد

مقیمی با تاکید بر اینکه مدیریت ارشد استان در حل مسئله آلودگی شهر اراک مصمم است، تاکید کرد: برای میلیون‌ها تومان سود نباید میلیون‌ها تومان مشکل انسانی ایجاد کرد.

وی بابیان اینکه برگزاری دو هفته یک بار جلسات کاهش آلودگی هوا در راستای حل مسئله آلودگی به دلیل اهمیت این موضوع است، افزود: رساندن وضعیت آلودگی به وضعیت استاندارد تا دو سال از برنامه‌های استانداری است.

*نباید اجازه دهیم شهر به مخروبه تبدیل شود

استاندار مرکزی با بیان اینکه مشکل آلودگی استان تنها صنعت نیست، ادامه داد: مشکل این است که ما با صنعت کنار نیامده و یادمان رفته است که وظایفی در کنار صنعت برای کنترل و اجرای قوانین داریم، در این شهر به اندازه کافی برای اعلام وضعیت وخیم آلودگی بحث شده است نباید اجازه دهیم شهر به مخروبه تبدیل شود.

مقیمی اظهار داشت: باید اجازه دهیم صنعت در استان شکل بگیرد و سرمایه‌گذاران برای سرمایه ‌گذاری تشویق شوند، همانگونه که در کشورهای صنعتی با وجود صنایع سونامی آلودگی ایجاد نشده است، صنعتگران باید به کار خود بپردازند، محیط زیست و بهداشت نیز وظیفه دارند اعلام کنند که چگونه صنایع، محیط زیست را آلوده می‌کنند و برنامه‌های مقابله‌ای با هر کدام از آلاینده‌های صنایع را بررسی، شناسایی و حل کنند.

*شهر اراک آلایندگی دارد و باید این آلایندگی به حد مجاز برسد

وی بیان کرد: این شهر آلایندگی دارد و ما موظف هستیم با آلایندگی برخورد کنیم و تلاش می‌کنیم این آلایندگی به حد مجاز برسد.

استاندار مرکزی با انتقاد شدید از طرح موضوعات مرتبط با سرطان و آلودگی هوا خاطر نشان ساخت: در طرح موضوعاتی که شهر را ملتهب می‌کند، باید دقت شود، از سال 87 شاهد رشد سرطان هستیم، در صورتی که از سال 87 برنامه‌های کارگروه در تقلیل آلایندگی مطرح بوده، طرح گوگردزدایی پالایشگاه، گازسوز کردن نیروگاه، گازسوز کردن و اصلاح و فیلترینگ کردن صنایع از جمله اقداماتی بوده که در این مدت انجام شده است.

*در اراک آلودگی مزمن وجود دارد

مقیمی اظهار داشت: در اراک آلودگی مزمن وجود دارد، ولی همه آن مربوط به صنعت نیست، نحوه دفع زباله‌‌ها، حمل و نقل، سوخت خانگی و... نیز به اندازه خود در این آلودگی سهم دارند.

وی حل مشکل آلودگی را وظیفه مدیران دانست و ابراز داشت: برخورد با صنعت به نفع مردم نیست، باید با آلودگی برخورد کنیم، عدم برخورد صحیح و عدم رعایت مسائل بهداشتی و تغییر در شیوه زندگی مردم در افزایش آمار بیماری‌های سرطان موثر است.

تشکیل کمیته‌ای به ریاست معاون امور عمرانی استانداری به منظور بررسی اعتبارات مورد نیار دستگاه‌ها برای کاهش آلودگی هوای شهر و برگزاری همایش درختکاری در 128 هکتار از اراضی چقا از مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/87001/ی40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول