اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل عدم رسیدگی و اجرا نشدن مصوبات توسط دستگاه‌های ذیربط

استاندار مرکزی: آلودگی هوای استان مرکزی در 10 سال گذشته افزایش یافته است

استاندار مرکزی گفت: در 10 سال گذشته به دلیل عدم رسیدگی و اجرا نشدن مصوبات توسط دستگاه‌های ذیربط بر مشکلات آلودگی هوای استان افزوده شده است.

استاندار مرکزی: آلودگی هوای استان مرکزی در 10 سال گذشته افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمدحسین مقیمی ظهر امروز در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی ‌استان افزود: اجرای طرح پایش آلودگی هوا و رفع آلودگی هوای شهر اراک طی دو سال آینده از ضروری‌ترین امور در راستای کاهش آلودگی هوا است.

مقیمی مسئولیت تصمیمات اتخاذ شده را بر عهده گرفت و تصریح کرد: در صورت اجرایی نشدن مصوبات توسط دستگاه‌های اجرایی مدیران دستگاه‌ها باید جوابگوی عدم رسیدگی باشند.

*با سهل‌انگاری‌های برخی دستگا‌ه‌های اجرایی اتمام پروژه بیمارستان ولی عصر(عج) اراک به دو دهه آینده موکول خواهد شد

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه بیمارستان ولی عصر(عج) اراک مرکز خدمات رسانی به کل استان است، گفت: بیمارستان ولی عصر(عج) اراک با قدمت 100 ساله مرکز آموزشی و درمانی است که با توجه به افزایش جمعیت و استهلاک پاسخگوی نیاز مردم نیست.

مقیمی بر لزوم اتمام پروژه بیمارستان ولی عصر(عج) اراک در سه سال آینده تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: با روند پیش‌رو و سهل‌انگاری‌های برخی دستگا‌ه‌های اجرایی اتمام این پروژه به دو دهه آینده موکول خواهد شد.

وی با بیان اینکه 200 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و تجهیز این بیمارستان مورد نیاز است، خاطر نشان ساخت: برای تحقق بخشی از این اعتبار فروش خوابگاه حضرت معصومه(س)در راس کار قرار گرفته است.

استاندار مرکزی خواستار همکاری شورای شهر، شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی و خیرین استان برای تامین اعتبار لازم برای ساخت این بیمارستان شد.

*تخصیص 44 درصدی اعتبار برای انتقال آب سد کمال صالح به شهر اراک

مقیمی در بخش دیگری از سخنان خود از تخصیص 44 درصدی اعتبار برای انتقال آب سد کمال صالح به شهر اراک خبر داد و گفت: بیش از 11 میلیارد تومان به این امر اختصاص یافته که از این میزان شش میلیارد تومان از منابع عمومی و پنج میلیارد تومان از منابع اوراق مشارکت تامین خواهد شد.

*تجهیز پایگاه‌های انتقال خون نیازمند 21  میلیون تومان اعتبار است

وی بر احداث پایگاه دائمی انتقال خون در شهرهای خمین، شازند و دلیجان تاکید کرد و ابراز داشت: استان مرکزی استان معین و خون رسان به استان‌های فارس و هرمزگان است و برای تجهیز پایگاه‌های انتقال خون بیش از 21  میلیون تومان اعتبار مورد نیاز است.

استاندار مرکزی همچنین پیرامون ایجاد و توسعه مراکز تولید و پخش و افزایش پوشش شبکه‌های تلویزیونی در نقاط مختلف استان گفت: امیدواریم در سال آینده با تخصیص بودجه مورد نیاز پوشش 95 درصدی شبکه‌های تلویزیونی را در سراسر استان شاهد باشیم.

انتهای پیام/87002/ی40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول