اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد

وجود 7 شرکت سهامی زراعی فعال در خراسان‌جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در استان هفت شرکت سهامی زراعی فعال وجود داشته که پنج مورد آن بعد از تاسیس استان ایجاد شده است.

وجود 7 شرکت سهامی زراعی فعال در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا هادربادی ظهر امروز در جلسه شرکت‌های سهامی زراعی خراسان جنوبی اظهار داشت: تعاونی‌های تولید و شرکت‌های سهامی زراعی استان نقش عمده‌ای در تولید محصولات کشاورزی بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: خرده مالکی و خشکسالی‌های چند ساله اخیر اهمیت این شرکت‌ها و تعاونی‌ها را بیشتر کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به میزان اشتغال در بخش کشاورزی استان در سال گذشته اذعان داشت: میزان اشتغال در این بخش 37 درصد بوده است.

هادربادی بخش کشاورزی را بخشی مولد دانست و ادامه داد: رونق این بخش سبب رونق دیگر بخش‌ها می‌شود.

وی از وجود هفت شرکت سهامی زراعی فعال در استان خبر داد و متذکر شد: از این تعداد دو شرکت قبل از انقلاب تاسیس و پنج شرکت دیگر از آغاز تاسیس استان ایجاد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان این‌که سه شرکت سهامی زراعی فعال استان در قاینات قرار دارد، افزود: همچنین یک شرکت در بیرجند، یک شرکت در سربیشه، یک شرکت در نهبندان و یک شرکت در سرایان فعال است.

هادربادی با بیان این‌که میزان اراضی این شرکت‌ها 25 هزار و 376 هکتار است، یادآور شد: این اراضی دارای 117 منبع آبی شامل چاه یا قنات و 2 هزار و 602 سهام‌دار بوده که با اعتبار هزینه شده 125 میلیارد ریال مشغول فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: سطح زیر کشت این اراضی در محصولات زراعی و باغی 2 هزار و 140 هکتار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیشتر کشت این شرکت‌ها را گندم، جو، سورگوم، پنبه، ارزن، چغندر، یونجه و زیتون دانست و خاطرنشان کرد: خرید 14 دستگاه تراکتور سنگین و نیمه‌سنگین و خرید 90 دستگاه دنباله‌بند‌ها از جمله فعالیت‌های پنج شرکت سهامی زراعی جدید است.

انتهای پیام/69010/ب20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول