اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی:

سرانه هزینه شهروندان در خراسان جنوبی پایین است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه سرانه هزینه شهروندان در استان نسبت به میانگین کشوری پایین است، گفت: این نشان از مناسب نبودن وضعیت اقتصادی شهرهای استان است.

سرانه هزینه شهروندان در خراسان جنوبی پایین است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، همایون نخعی‌نژاد ظهر امروز در گردهمایی شهرداران خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های استانداری بررسی امور شهری است.

وی تصریح کرد: خراسان جنوبی با 28 شهر دارای جمعیتی بالغ بر بیش از 437 هزار نفر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان این‌که سرانه هزینه شهروندان در استان نسبت به میانگین کشوری پایین است، افزود: پایین بودن سرانه شهروندی نشان از مناسب نبودن وضعیت اقتصادی شهرهای استان است.

نخعی‌نژاد در ارتباط با وضعیت نیروی انسانی در شهرداری‌های استان، گفت: در بعضی از شهرداری‌های استان با انباشته بودن نیروی انسانی غیرمتخصص مواجه هستیم.

وی تاکید کرد: بنیه شهرداری‌ها باید با نیروی متخصص و درآمدهای اقتصادی افزایش داده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی متذکر شد: باید شهرداری‌ها را به مرحله‌ای برسانیم تا بتوانند پاسخگوی نیازهای شهری خود باشند.

نخعی‌نژاد با تاکید بر اینکه شهرداران باید گنجینه‌ای از قوانین شهری را بدانند، افزود: شهردار باید با قوانین کشور تا حد نیاز آشنایی داشته باشد تا علاوه بر اینکه قادر به مدیریت شهری بوده، در پیشرفت و توسعه شهر نیز بیش از پیش تلاش کند.

وی از تشکیل کمیته‌ای به ریاست شهرداری مرکزی استان خبر داد و متذکر شد: بهتر است این کمیته توسط شهردار مرکز استان تشکیل و مباحث و مشکلات شهرداری‌های استان جمع‌بندی و بررسی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه شرایط مدیریت شهری شرایطی اقتضائی است، گفت: این امر سبب ایجاد نوسانات و در مباحث مختلف به ویژه رکود درآمدی شهرداری‌ها می‌شود که لازم است مدیریت و کنترل شود.

نخعی‌نژاد با اشاره به این‌که متوسط 70 درصد درآمد شهرداری‌ها از ساخت و ساز تامین می‌شود، متذکر شد: همه باید دست به دست هم داده و در چارچوب‌ها حرکت کنیم.

انتهای پیام/69017/ح30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول