اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون راهبردی و امور مجلس سازمان انرژی اتمی:

وظیفه ماست که فتوای رهبری را به گوش دنیا برسانیم

معاون راهبردی و امور مجلس سازمان انرژی اتمی گفت: زمانی که در میز مذاکرات درباره فتوای مقام معظم رهبری صحبت می‌شود خیلی مهم می‌دانند ولی در حوزه رسانه هیچ تعقیبی نمی‌کنند بنابراین وظیفه ماست که این را به گوش دنیا برسانیم.

وظیفه ماست که فتوای رهبری را به گوش دنیا برسانیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم بهروز کمالوندی پیش از ظهر امروز در همایش ملی فقه هسته‌ای که در سالن همایش پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قم برگزار شد اظهار کرد: انقلاب اسلامی پیام‌هایی برای بشریت داشته و آنچه اکنون در سطح جهانی شاهدیم تاثیرگذاری انقلاب اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: ‌جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی داشته است و به طور عینی می‌توانیم آن را مشاهده کنیم.

معاون راهبردی و امور مجلس سازمان انرژی اتمی عنوان داشت: جهان لیبرالیستی در 100 سال گذشته که قدرت را فضایی در نظر گرفته که امکانات و عُده وجود داشته و این مفهوم در حوزه‌های مختلف وجود دارد.

وی ادامه داد: خلأ قدرت تلاطمی در دنیا ایجاد کرد که همچنان در سطح جهان مشاهده می‌شود و در منطقه این تلاطم مشهود است بنابراین معتقد هستند اگر بناست امنیت تامین شود باید عده داشته و طرف مقابل را ضعیف کنیم و موازنه را بر اساس مصادر قدرت محاسبه می‌کنند.

کمالوندی یادآور شد: توازن به هم ریخته به نحوی پیش می‌رود که نمی‌تواند پاسخگوی حرکات قبلی باشد، بنابراین تلاش می‌کند تا پروسه را مدیریت کند.

وی عنوان داشت: اگر اتفاقی و حرکتی به وجود می‌آید تاثیراتی در انقلاب اسلامی نیز دارد و در مقابل پروژه مدیریتی نیاز است تا توازن را بر هم نزند.

معاون راهبردی و امور مجلس سازمان انرژی اتمی یادآور شد: اگر بخواهیم در تغییر نظامات تاثیر داشته باشیم باید امکانات تاثیرگذاری را داشته باشیم؛ تاثیرگذاری از دید طرف مقابل تاثیرات بر مبانی قدرت است و احساس می‌کند که قدرت می‌تواند طرف مقابل را متقاعد کند.

وی عنوان داشت:‌ دیپلماسی تهدیدی به این معناست که طرف مقابل را بر مبنای اینکه قدرتش بیشتر است تهدید کرده و طرف مقابل نیز تمکین کند.

کمالوندی با بیان اینکه بر اساس شریعت اسلام باید تسخیر قلوب با نفی شمشیر صورت گیرد گفت: فتوای رهبری در زمینه دلسوزی نسبت به بشریت، حفظ و احترام به بشریت و کرامت انسانی است و به همین دلیل بر قلب انسان‌ها تاثیر دارد.

وی ادامه داد: اگر به عنوان مولفه قدرت به آن نگاه کنیم در واقع کار طرف مقابل را سخت‌تر می‌کند، زیرا به قلب افراد نفوذ پیدا می‌کند.

معاون راهبردی و امور مجلس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در سطح بین‌المللی تناقض مشاهده می‌شود گفت: زمانی که در میز مذاکرات درباره فتوای مقام معظم رهبری صحبت می‌شود خیلی مهم می‌دانند و تشویق و ترغیب می‌کنند ولی در حوزه رسانه هیچ تعقیبی نمی‌گذارند و وظیفه ماست که این را به گوش دنیا برسانیم.

وی با اشاره به بحث بازدارندگی عنوان داشت: در اندیشه دینی بازدارندگی از خود شروع می‌شود و سپس به طرف مقابل می‌انجامد و ان.پی.تی امسال وارد چهل و پنجمین سال فعالیت خود می‌شود و بر اساس آن بنا بود کشورهای دارای سلاح، سلاح‌های خود را کنار بگذارند.

کمالوندی با اشاره به محدودیت‌سازی سلاح اتمی و شیمیایی و غیرشیمیایی گفت: بشریت حقوق بشردوستانه را تدوین کرده و اصول باید به دلیل حقوق بشردوستانه رعایت شود ولی اینچنین نشده است.

وی با بیان اینکه پیام الهی در این زمینه تاثیر می‌گذارد، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی به دلیل آنکه می‌خواهد تاثیرگذاری بر نظام دنیا داشته باشد علاوه بر وجوه سلبی، باید بر وجوه ایجابی نیز تکیه کند.

معاون راهبردی و امور مجلس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه علوم مانند شمشیر دو لبه است گفت: این علوم را به بهانه اینکه مضر است و تولید سلاح می‌شود دسترسی آن را به دیگران محدود می‌کنند در حالیکه در دین مبین اسلام زکات علم نشر آن است.

وی عنوان داشت:‌ تبعیض در این زمینه نباید باشد در حالی که وجود دارد و نمی‌گذارند در حوزه غنی‌سازی کشورها وارد شوند و محدودیت ایجاد می‌کنند.

کمالوندی یادآور شد: درسال‌های آینده چیز جایگزینی برای انرژی هسته‌ای وجود ندارد بنابراین این انرژی اهمیت فراوانی دارد ولی در این زمینه محدودیت ایجاد می‌کنند.

انتهای پیام/78003/ع40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول