اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قم

همایش ملی فقه هسته‌ای به کار خود پایان داد

همایش ملی فقه هسته‌ای در دومین روز فعالیت خود در قم به کار خود پایان داد.

همایش ملی فقه هسته‌ای به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم همایش ملی فقه هسته‌ای در قالب همایش دو روزه به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با همکاری جامعه‌المصطفی العالمیه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، انجمن فقه و حقوق اسلامی و مراکز حوزوی دانشگاهی برگزار شد.

روز نخست این همایش سی ام بهمن در تهران برگزار شد و روز دوم این همایش اول اسفند در سالن همایش پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه قم برگزار شد و پیش از برگزاری این همایش پنج پیش نشست به منظور بررسی بیشتر مقالات برگزار شده بود.

آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست، دبیر علمی همایش ملی فقه هسته‌ای در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و گفت: این همایش پس از صدور فتوای رهبری درباره منع تولید، انباشت و به کارگیری سلاح‌های غیرمتعارف از جمله سلاح اتمی در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: 40 مقاله علمی در اختیار این همایش بود که این مقالات مورد ارزیابی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد، رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نیز در این مراسم سخنرانی کرد و عنوان داشت:‌ فتوای مقام معظم رهبری در زمینه تحریم، ساخت و انباشت و نگهداری سلاح‌های هسته‌ای و انواع سلاح‌های نامتعارف یک اتفاق باارزش از نظر علمی، فقهی و سیاسی بود که منشا برکات فراوانی شد.

وی خاطرنشان کرد: خلقت، دارای روح الهی بوده و ملک خداست، بنابراین تصرف در خلقت نیاز به اذن الهی دارد و اذن الهی در قالب اراده تشریعی خداوند محقق شده است.

بهروز کمالوندی معاون راهبری و امور مجلس سازمان انرژی اتمی نیز در این همایش با بیان اینکه جمهوری اسلامی پیشرفت‌های خوبی داشته است گفت:‌ آنچه امروز شاهدیم تاثیرگذاری جمهوری اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: برای غنی‌سازی انرژی هسته‌ای تبعیض وجود دارد در حالی که باید در نظر داشت از نظر اهمیت برای انرژی هسته‌ای جایگزینی وجود ندارد.

در این همایش علاوه بر پخش پیام تصویری آیت‌الله جوادی آملی، پیام آیت‌الله سبحانی نیز قرائت شد و مقالاتی در زمینه حکم تولید و به کارگیری سلاح هسته‌ای از دیدگاه فقه اسلامی، تقابل اندیشه اسلامی با اندیشه غربی در زمینه سلاح‌های کشتار جمعی، فصل نوین معنویت دینی جهان در برابر سلاح کشتار جمعی و.... قرائت شد.

انتهای پیام/78003/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول