اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس زنجان خبر داد

ارسال 200 اثر به دبیرخانه جشنواره شعر دفاع مقدس زنجان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس زنجان گفت: 200 اثر به جشنواره شعر دفاع مقدس این استان ارسال شده است.

ارسال 200 اثر به دبیرخانه جشنواره شعر دفاع مقدس زنجان

علی مهدی‌خانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در طول سال برنامه‌های مختلفی در سطح استان زنجان برگزار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هر سال مسابقات و جشنواره‌های مختلفی توسط بنیاد حفظ آثار استان زنجان اجرا می‌شود، تصریح کرد: علاقه‌مندان استقبال خوبی از این برنامه‌ها دارند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان به برگزاری جشنواره شعر دفاع مقدس با عنوان جشنواره «صدف زخمی» اشاره کرد و گفت: ششمین دوره این جشنواره امسال در زنجان برگزار می‌شود.

این مسئول به موضوعات ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: این جشنواره با موضوعات شعر دفاع مقدس، بهره‌گیری از دفاع مقدس و مضامین و مفاهیم عاشورایی برگزار می‌شود.

مهدی‌خانی شعر مقاومت ملل و اشعار مربوط به حوزه کودکان و نوجوانان را از دیگر موضوعات جشنواره «صدف زخمی» اعلام کرد.

وی با بیان اینکه در بحث شعر عاشورایی، فرهنگ و نگاه عاشورایی در کربلای هشت سال دفاع مقدس بررسی می‌شود، خاطرنشان کرد: در بخش مربوط به شعر کودکان و نوجوانان گروه سنی ملاک نیست و هر شاعری مجاز به ارسال آثار خود با مضمون شعر کودک و نوجوان است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان تصریح کرد: در حقیقت در این بخش شعرهای کودکانه مدّنظر است.

این مسئول ترغیب شاعران جوان استان زنجان به شعر دفاع مقدس و اتفاقات دوران هشت سال دفاع مقدس را از اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد و متذکر شد: همچنین معرفی الگوی برتر به نسل جوان از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

مهدی‌خانی توسعه و ترویج اهداف رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره دانست و متذکر شد: برگزاری این جشنوراه به انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان کمک می‌کند.

وی زمان برگزاری جشنواره صدف زخمی را 19 اسفند ماه جاری اعلام کرد و افزود: تاکنون 200 اثر به دبیرخانه جشنواره صدف زخمی ارسال شده و در نهایت آثار برگزیده به دبیرخانه بیست و یکمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس ارسال می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان متذکر شد: پس از پایان برگزاری جشنواره شعر دفاع مقدس و داوری، آثار برگزیده در مجموعه‌ای توسط اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منتشر می‌شود.

این مسئول در پایان اذعان داشت: امید است شاعران جوان و خوش ذوق و علاقه‌مند به دفاع مقدس با ارسال آثار خود به جشنواره شعر دفاع مقدس در معرفی آثار جنگ تحمیلی به مردم شهیدپرور کشورمان گام‌های محکمی بردارند.

انتهای پیام/73008/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول