اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف بابلسر و فریدونکنار خبر داد

صدور احکام 3 ساله هیئت امنای رسمی بقاع متبرکه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بابلسر و فریدونکنار از صدور احکام سه ساله هیئت امنای رسمی بقاع متبرکه در این شهرستان‌ها خبر داد.

صدور احکام 3 ساله هیئت امنای رسمی بقاع متبرکه

حجت‌الاسلام مصطفی سیفی‌کناری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در فریدونکنار گفت: وظیفه اصلی اوقاف حراست و حفاظت از موقوفات گذشته و احیای موقوفاتی است که از دید اوقاف پنهان مانده یا در مسیر کار مشکلاتی دارد که در بحث احیا و وقف‌های جدید خوب عمل می‌شود.

وی افزود: یکی از برجسته و ارزنده‌ترین فعالیت‌های ما حفاظت و تحت پوشش قرار دادن امامزادگان است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بابلسر و فریدونکنار بیان داشت: صدور احکام سه ساله هیئت امنای رسمی مساجد و امامزادگان را در دستور کار داریم که سندیت و اعتبار قانونی پیدا می‌کنند.

سیفی‌کناری افزود: اعتبارات درون سازمانی و تملک دارایی را نیز در اختیار داریم که به مساجد و اماکن مذهبی تحت پوشش اعطا می‌کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از امامزادگانی که با جذب اعتبارات بسیار خوب ساماندهی می‌شود امامزاده سید محمد در گلزار شهدای تکیه معصوم‌زاده شهرستان فریدونکنار است.

به گفته سیفی، حدود 30 میلیون تومان اعتبارات درون سازمانی اوقاف و مساعدت 100 میلیون تومانی استانداری مازندران در همین رابطه جذب شد.

وی بیان داشت: فعالیت‌های عمرانی ساماندهی در مرحله اجرا قرار دارد و در واقع تجدید بنا می‌شود تا بنای 50 متری امامزاده به 250 متر افزایش یافته و قبور اطراف در صحن امامزاده قرار می‌گیرند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بابلسر و فریدونکنار گفت: قبور حاج حسین بصیر سردار ملی شهید و قائم مقام لشکر ویژه 25 کربلا و مجدآرا استاندار فقید مازندران در جوار این امامزاده قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: امامزاده سیدمحمد از نوادگان امام سجاد(ع) است و با توجه به توریستی بودن منطقه نیاز دارد تا زودتر به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/86022/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول