اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسم اختتامیه

برگزیدگان دومین همایش بزرگداشت امامزادگان استان قم تجلیل شدند

دومین همایش امامزادگان استان قم با محویت علی بن جعفر(ع) و آل صادق(ع) برگزار و طی آن از دست اندرکاران و صاحبان مقالات برتر تجلیل شد.

برگزیدگان دومین همایش بزرگداشت امامزادگان استان قم تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، دومین همایش امامزادگان استان قم پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های مجتمع آموزشی و فرهنگی امامزاده سید علی(ع) و با محوریت امامزاده علی بن جعفر(ع) و آل صادق(ع) برگزار شد.

از جمله شرکت کنندگان و حاضران در این همایش آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) و امام جمعه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ‌فال مدیر حوزه علمیه استان قم، آیت‌الله ممدوحی عضو مجلس خبرگان رهبری، زارعی کوشا فرماندار قم، دلبری شهردار قم و جمعی از اساتید حوزوی و پژوهشگران حوزه دین بودند.

ابتدا آیت‌الله حسن ممدوحی، عضو مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طی سخنانی با بیان اینکه فقه اسلامی نیز مملو از این معجزات و مدیریت‌هاست عنوان داشت: آنچه در احکام و شرایط و نیز دستورات فقهی شاهد هستیم که برای تمام مراحل زندگی دستورالعمل‌هایی دارد، این مدیریت را نشان می‌دهد.

وی وجود 600 بقعه متبرکه در قم را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: برگزاری همایش امامزادگان در قم می‌تواند شروعی برای توجه بیشتر به اماکن مقدسه و بهره‌گیری معنوی افزون‌تر از امامزادگان باشد.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین شیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: شمار امامزادگانی که از نسل امام صادق(ع) در قم بوده‌اند را تا 70 نفر بر شمرده‌اند که در قرن سوم تا پنجم هجری به این شهر مهاجرت کرده‌اند.

وی افزود: برگزاری چنین همایش‌هایی موجب می‌شود توجه بیشتری به بقاع متبرکه صورت بگیرد؛ در حال حاضر هم حدود 70 بقعه متبرکه قم در حال بازسازی و ترمیم هستند؛ بر اساس اسناد موجود 24 تیره از نسل امام ششم شیعیان در قم حضور داشته‌اند.

پس از آن آیت‌الله سید محمد سعیدی، امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) سخنرانی کرد.

وی گفت: قرآن کریم در آیات متعددی الگوهای تربیتی و شخصیتی مختلفی را به مسلمانان معرفی می‌کند و این جزو سنت‌های این کتاب آسمانی است؛ به بهانه‌های مختلف قرآن کریم یادی از پیامبران و اولیای الهی می‌کند تا مسلمانان بتوانند الگوهایی شایسته برای خود انتخاب کنند.

سعیدی با تاکید بر بیان فضائل این امامزاده بزرگ و سایر فرزندان معصومین(ع) به منظور تبلیغ الگوهای راستین دینی تصریح کرد: برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان گامی در همین راستا به شمار می‌رود.

در پایان این همایش با اهدای لوح و جوایزی از دست اندرکاران و صاحبان مقالات برتر دومین دوره بزرگداشت امامزادگان استان قم تجلیل شد.

انتهای پیام/78004/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول