اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش کوهبنان:

اُفت تحصیلی دانش‌آموزان هیچ‌گونه توجیهی ندارد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کوهبنان گفت: افت تحصیلی هیچ‌گونه توجیهی ندارد، زیرا دانش‌آموزان کوهبنانی استعداد بالایی دارند.

اُفت تحصیلی دانش‌آموزان هیچ‌گونه توجیهی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حسین اکبری عصر امروز در شورای آموزش و پرورش کوهبنان اظهار داشت: با توجه به موقعیت خاص کوهبنان از نظر نیروی انسانی ماهر و فراوان و تراکم پایین دانش‌آموزی باید درصد قبولی ما در رشته‌های خاص دانشگاهی و کسب رتبه‌های دو رقمی و سه رقمی در کنکور سراسری بیشتر از حد موجود باشد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کوهبنان با بیان اینکه افت تحصیلی هیچ‌گونه توجیهی ندارد، عنوان کرد: نتیجه عملکرد یک آموزش و پرورش خوب خروجی‌های آن هستند که باید این خروجی‌ها در رشته‌های عالی و خاص دانشگاهی پذیرفته شوند، چراکه دانش‌آموزان کوهبنانی از نظر استعداد در استان حرف برای گفتن دارند.

منصور متقی فرماندار کوهبنان نیز در این جلسه ابراز داشت: باید تلاش کرد که تمام نواقص موجود برطرف شود، کوهبنان شهرستانی است که می‌تواند با کار و تلاش بر روی بُعد علمی و فرهنگی با توجه به نیروهای زبده و وجود استعدادهای فراوان در سطح کشور مطرح شود و این به همت دبیران مجرب و متعهد آموزش و پرورش شهرستان امکانپذیر است.

وی افزود: طی چند سال گذشته با تلاش مدیران، دبیران و مربیان پرورشی دانش‌آموزان کوهبنانی در مسابقات مختلف فرهنگی و هنری در سطح استان و کشور خوش درخشیدند و در مسابقات نهج‌البلاغه بر سکوی نخست کشوری ایستادند.

فرماندار کوهبنان تاکید داشت: باید تلاش شود تا دانش‌آموزان در کنار فراگیری علوم به فنون نیز آشنا شوند، لذا باید نسبت به تقویت کارگاه‌های حرفه و فن در مدارس جدیت بیشتری به خرج داد و از طرفی با تشویق و ترغیب زمینه حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای را رقم زد تا آنها پس از فراغت از تحصیل کار حرفه‌ای داشته باشند.

وی گفت: شهرستان کوهبنان در گذشته مهد علما، عرفا و مشاهیر بزرگ و به نامی بوده است و امروز هم بر بلندای فرهنگ عمومی استان شخصیت بزرگواری همچون آیت‌الله سیدیحیی جعفری نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کرمان قرار دارد که سبب افتخار دیار کریمان و بام فرهنگی استان کرمان است.

در پایان تمام اعضا شورای آموزش و پرورش شهرستان کوهبنان بر زیاد بودن مسائل جنبی و حاشیه‌ای در مدارس و کمرنگ شدن بُعد آموزشی و همچنین روند مناسب ارزشیابی تاکید کردند و خواستار رسیدگی و چاره‌اندیشی شدند.

انتهای پیام/80012/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول