اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جمعیت هلال احمر گلستان:

9 هزار نجاتگر امداد و نجات در گلستان وجود دارد

مدیرکل جمعیت هلال احمر گلستان از وجود 9 هزار نجاتگر زن و مرد در 10 رشته تخصصی در استان خبر داد.

9 هزار نجاتگر امداد و نجات در گلستان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مجتبی اکبری بعد از ظهر امروز در جمع امدادگران شهرستان گرگان اظهار داشت: تعداد 7 هزار و 14 نفر از نجاتگران امداد و نجات را آقایان تشکیل می‎دهند که به صورت تک‎رشته‎ای و با تخصص‎های واحد در هنگام بروز حادثه وارد عمل می‎شوند.

وی تصریح کرد: 2 هزار نجاتگر خانم در حوزه‎های مانور عملیات، حمایت روانی، آمار و برنامه‎ریزی، پشتیبانی عملیات و مهارت‎آموزی فعال هستند.

مدیر کل جمعیت هلال احمر گلستان با بیان اینکه نیروی انسانی کارآمد پاسخگوی نیازهای مردم در هنگام وقوع حادثه است، ابراز داشت: جمعیت هلال احمر استان از سال 89 فعالیت خود را در تربیت نیروی متخصص آغاز کرده است.

اکبری بیان داشت: نیروهای نجاتگر در بخش‎های کوهستان، جاده، آوار، سیلاب، فوریت‎های بیمارستانی و ... تخصص‎های لازم را  آموزش دیدند که تخصصی شدن نجاتگران در بخش‎های مختلف یکی از ویژگی‎های منحصر به فرد در تربیت نیروی انسانی است.

وی کارنامه گلستان را در تربیت نیروهای نجاتگر موفق خواند و گفت: آنقدر در این حوزه، نجاتگر تربیت شده است که آمادگی امدادرسانی به استان‎های همجوار در صورت بروز حادثه وجود دارد.

تمرین داوطلبان برای آمادگی مضاعف در عملیات امدادی

مدیرکل جمعیت هلال احمر گلستان با بیان اینکه استارت امداد و نجات نوروزی در سال جاری زودتر از سال‎های گذشته در استان زده شد، افزود: عمده کارها در این بخش انجام شده است به لحاظ اینکه مدل جدیدی در استان تعریف کردیم چنانکه قبل از آغاز عملیات نوروزی، تمرین جدیدی با داوطلبان به شکل مجازی و شبیه‎سازی برای ایجاد یک آمادگی مضاعف انجام گرفته است.

اکبری در خصوص اهداف عملیات شبیه‎سازی در امداد و نجات نوروزی گفت: عملیات شبیه‎سازی برای این است که هیچ نقطه اشتباه و تردیدی اتفاق نیفتد و همه خدمات به بهترین نحو انجام شود.

وی با بیان اینکه فعالیت داوطلبانه اعضا در بخش راهنمایی مسافران نوروزی یکی از شاخصه‎های گلستان است، یادآور شد: تعدادی از اعضای هلال‎احمر به صورت کاملا داوطلبانه نسبت به راهنمایی مسافران نوروزی اقدام می‎کنند و این فعالیت‎ها را بدون دریافت هیچ حق‎الزحمه‎ای انجام می‎دهند.

اکبری با بیان اینکه طرح مذکور پنج سال متوالی به صورت داوطلبانه از سوی اعضا انجام می‎گیرد، گفت: این نهاد مردمی در راستای تقدیر و تشکر از داوطلبان هلال‎احمر در پایان طرح مبادرت به قرعه‎کشی کرده و تعدادی را به سفرهای زیارتی عتبات عالیات و مشهد مقدس اعزام می‎کند.

انتهای پیام/83001/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول