اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 2600 روستا صورت می‌گیرد

اجرای طرح «بسیج همگام با کشاورز» در گیلان

رئیس سازمان بسیج کشاورزی و منابع طبیعی گیلان از اجرای طرح «بسیج همگام با کشاورز» در 2 هزار و 595 روستا از سال 93 در این استان خبر داد.

اجرای طرح «بسیج همگام با کشاورز» در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسفندیار قربانی دلیوند بعد از ظهر امروز در همایش تخصصی برنج در راستای اجرای طرح «بسیج همگام با کشاورز» با حضور متخصصان و نخبگان بخش کشاورزی کشور در مرکز آموزشی کشاورزی میرزا کوچک این شهر اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرارگاه کشاورزی را به منظور ایجاد امنیت غذایی و مقابله با بیکاری در کشور تاسیس کرده است.

وی به تاسیس سازمان بسیج کشاورزی و منابع طبیعی در استان‌ها اشاره کرد و افزود: تمام زمین‌های بدون استفاده سپاه در اختیار مهندسان بخش کشاورزی گذاشته می‌شود.

قربانی دلیوند فقر و بیکاری را از مشکلات گیلان خواند و بیان کرد: گیلان دومین استان بیکار در کشور است.

رئیس سازمان بسیج کشاورزی و منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه 37 هزار میلیارد تومان واردات کشاورزی در کشور سال گذشته انجام شده است، تصریح کرد: ایران توان تولید غذا برای 200 میلیون نفر را دارد.

این مقام مسئول نیروهای بسیجی را قدرت نامحدود دانست و خاطرنشان کرد: بسیجیان توان مقابله با تمام تهدیدهای انقلاب را دارند.

قربانی دلیوند از اجرای طرح «بسیج همگام با کشاورز» در گیلان خبر داد و اظهار کرد: سال 93 طرح مذکور در 2 هزار و 595 روستا اجرا می‌شود.

رئیس سازمان بسیج کشاورزی و منابع طبیعی گیلان با اشاره به اینکه در هر روستا یک کارشناس کشاورزی به‌کارگیری می‌شود، یادآور شد: گیلان توانمندی ایجاد اشتغال برای تمام بیکاران در استان را دارد.

وی به احداث استخرهای پرورش ماهی در کنار شالیزارها اشاره کرد و افزود: درآمدزایی هر هکتار استخر پرورش ماهی بالغ بر 10 میلیون تومان است.

*دستورالعمل فنی کشت برنج نهایی می‌شود

معاون ترویج سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز در همایش مذکور با بیان اینکه بخش کشاورزی پیوند عمیقی با اقتصاد مقاومتی دارد، گفت: سودآوری کشاورزی باید متعادل با دیگر بخش‌ها باشد.

علی‌اصغر داداش‌پور به نگاه امیدوارانه به بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: اجرای طرح «چندپیشگی» موجب موفقیت در عرصه در کشاورزی می‌شود.

وی ارتقای توانمندی و تغییر نگرش و بینش در توسعه بخش کشاورزی را تاثیرگذار خواند و بیان کرد: بسیج کشاورزی و منابع طبیعی ظرفیت جدیدی در کنار نهادهای دولتی و غیر دولتی است.

داداش‌پور از تهیه دستورالعمل فنی کشت‌وکار برنج در کشور خبر داد و تصریح کرد: دستورالعمل مذکور در اختیار کارشناسان بسیجی گذاشته می‌شود.

معاون ترویج سازمان جهاد کشاورزی گیلان اولویت دستورالعمل مذکور را استان‌های گیلان و مازندران دانست و یادآور شد: دستورالعمل فنی کشت‌وکار برنج تا 15 اسفند ماه سال جاری نهایی می‌شود.

به گفته وی، دستورالعمل فنی کشت‌وکار طبق برنامه و اسناد کاربردی تهیه می‌شود.

داداش‌پور با بیان اینکه طرح «بسیج همگام با کشاورز» در گیلان اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: کارشناسان کشاورزی برای اجرای طرح مذکور ساماندهی شده و آموزش مهارت‌آموزی می‌بینند.

انتهای پیام/84001/ق40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول