اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 15 اسفند تا 25 فروردین انجام می‌شود

اجرای بازرسی نوروزی در بازار کهگیلویه و بویراحمد با 280 ناظر دولتی و افتخاری

رئیس سازمان صنعت و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح ویژه نظارت نوروزی بر بازار این استان به مدت 40 روز خبر داد.

اجرای بازرسی نوروزی در بازار کهگیلویه و بویراحمد با 280 ناظر دولتی و افتخاری

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، داریوش دیودیده عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به نزدیکی ایام پایانی سال و افزایش تقاضای عمومی برای بسیاری از کالاها و خدمات و انجام سفرهای نوروزی و لزوم پایش وضعیت بازار کالا و خدمات به ویژه کالاهای پرمصرف و اولویت‌دار، طرح نظارتی پایش بازار کالا و خدمات ویژه نوروز 93 از 15 اسفند تا 25 فروردین 93 با هدف تعادل عرضه و تقاضا و تنظیم بازار و تامین مایحتاج عمومی مردم و جلوگیری از هرگونه کمبود و افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها در سراسر استان عملیاتی می‌شود.

وی ادامه داد: عمده کالاهایی که در این طرح مورد کنترل و پایش قرار خواهند گرفت، شامل البسه و پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار و شیرینی‌جات، لبنیات، گوشت قرمز، گوشت مرغ، قند و شکر، روغن نباتی و انبارها، سردخانه‌ها، میادین میوه و تره بار و نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در سطح استان خواهد بود.

رئیس سازمان صنعت و تجارت کهگیلویه و بویراحمد همچنین اعلام کرد که سایر واحدهای خدماتی از قبیل شرکت‌های مسافرتی هوایی، زمینی و دفاتر فروش آن‌ها، حمل و نقل درون و برون شهری، اماکن تفریحی و فرهنگی، سیاحتی و زیارتی، واحدهای اقامتی، غذاخوری‌ها و رستوران‌های بین شهری مورد بازرسی و نظارت لازم قرار خواهند گرفت.

دیودیده تصریح کرد: تمامی امکانات و نیروهای این سازمان در حوزه بازرسی و نظارت، بازرسان طرح تشدید، بازرسان مجامع امور صنفی، ناظران افتخاری و انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان در راستای افزایش تاثیرگذاری طرح نظارتی ویژه نوروز، به کار گرفته خواهد شد تا ضمن جلوگیری و مقابله با تخلفات احتمالی، موجبات آرامش خاطر مردم استان و سهولت در تامین مایحتاج عمومی توسط آنان بیش از پیش فراهم شود.

وی افزود: در اجرای طرح مذکور 60 نفر از بازرسان استان و 220 نفر ناظر افتخاری حضور داشته و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از طریق سامانه 124 ستاد خبری این سازمان و یا ستادهای خبری مجامع امور صنفی استان مراتب را اعلام کنند.

رئیس سازمان صنعت و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از تمام بنگاه‌های اقتصادی استان درخواست کرد نسبت به رعایت قوانین نظام صنفی و قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان اهتمام جدی داشته باشند.

دیودیده در پایان با اشاره به اینکه کم‌فروشی، گران‌فروشی و احتکار از مظاهر تخلف است، گفت: تمامی کالاهای مورد نیاز در بازار وجود دارد و مردم در این زمینه نگران نباشند.

انتهای پیام/82009/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول