اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیجار:

نقش آموزش و پرورش در احیای ارزش‌های دین مؤثر است

امام جمعه بیجار گفت: نقش آموزش و پرورش در احیای ارزش‌های دین مؤثر است.

نقش آموزش و پرورش در احیای ارزش‌های دین مؤثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حجت‌الاسلام علی مرادی امشب در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بیجار در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش این شهرستان، از آموزش و پرورش و مدارس به عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای بسترسازی فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر نام برد.

وی با اشاره به سخنی از امام هشتم (ع) مبنی بر اینکه خداوند افرادی را که عقل انسان‌ها را احیا و نسبت به باورهای دینی و اعتقادات مذهبی و ولایت روشن می‌سازد مورد لطف و عنایت خود قرار می‌دهد، گفت: معلمان در مدارس نقش موثری در احیا و ترویج ارش‌های اسلامی به ویژه فریضه امر به معروف و نهی از منکر دارند.

به گفته وی، آموزش و پرورش از این رو که محل تربیت مدیران آینده نظام است، از ارکان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی بشمار می‌آید و محلی برای ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر خواهد بود.

به گفته امام جمعه بیجار، امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ای خطیر برای هدایت جامعه است و اجرای آن باید به صورت تخصصی از بنیاد خانواده و مدارس و آموزش و پرورش آغاز شود و به سایر سطوح اجتماعی تعمیم و تعمیق پیدا کند.

مرادی با بیان اینکه آموزش و پرورش جایگاه رفیعی دارد بیان کرد: کار آموزش و پرورش نیروسازی و تربیت نیروی کار برای آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه بیجار گفت: ایران اسلامی زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است چراکه توسط دستگاه آموزش و پرورش نیروهای صالح و انسان‌های مومن تربیت می‌یابند و همین مهم موجب می‌شود امام زمان ظهور کنند.

مرادی گفت: جامعه‌ای که صالح باشد می‌تواند منتظر امام زمان بوده و تا زمانی که این اتفاق نیفتد و دل‌ها علاقه‌مند به ارزش‌ها نباشد، بستر برای ظهور فراهم نخواهد شد.

وی بر تربیت دینی و قرآنی جوانان برای آگاه‌سازی آنان تأکید کرد و گفت: ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه زمینه‌ساز بازگشت به فطرت الهی است.

وی اظهار داشت: زمانی که جوانان در مدارس و مراکز آموزش عالی به باورهای دینی و تعالیم اسلامی برسند مدیرانی مومن و کاردان برای آینده کشور خواهند شد.

خطیب جمعه بیجار در پایان مدیریت سالم و صالح را در سایه تربیت درست و آشنایی در دوران کودکی و جوانی با ارزش‌های دینی و اسلامی و کاربرد آن در دوران بزرگسالی عنوان کرد.

انتهای پیام/79015/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول