اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همراه با عطرافشانی و گلباران قبور مطهر شهدا

یادواره شهدای غدیر در کوهبنان برگزار شد

مردم شهیدپرور کوهبنان بار دیگر ارادت خود را به شهدا نشان دادند و با عطرافشانی و غبارروبی سه شهید غدیر با شهدا تجدید میثاق کردند.

یادواره شهدای غدیر در کوهبنان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، در یازدهمین سالروز شهدای غدیر کرمان گرامیداشت یاد و خاطره سه شهید غدیر، شهیدان محمد محمدحسنی، مهدی کلانتری و حسین یاری عصر امروز در امامزاده سلیمانشاه کوهبنان و امامزاده بی‌بی‌خاتون دهستان جور به همت ستاد نماز جمعه واحد خواهران و کمیته شهدای این ستاد با همکاری دفتر هماهنگی دهستان جور برگزار شد.

زهرا شاهرخی، مشاور فرماندار کوهبنان در امور بانوان بیان داشت: امروز ما مدیون شهدا و خانواده‌های آنها هستیم و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی عنوان کرد: همیشه خانواده‌های شهدا الگوی صبر و بردباری هستند و نشستن پای صحبت‌‌های آنها در واقع فتح آسان قله‌های دانش و مهارت زندگی است.

شاهرخی بیان داشت: در دوران دفاع مقدس دروازه شهادت باز بود و بسیاری از جوانان و شیرمردان این سرزمین خالصانه جان خود را بر کف نهاده و وارد آن شدند تا مبادا گنجینه‌های گرانبهای معنویت و آرمان‌های مقدس این سرزمین به غارت نااهلان و اجانب بیفتد.

وی افزود: شهدای غدیر ظرفیت‌های لازم رسیدن به مقام شهادت و تقرب به درگاه الهی را در خود ایجاد کرده بودند و الگوگیری از آنها در واقع ایجاد زمینه‌های شهادت طلبی در وجودمان است.

مسئول کمیته امور بانوان شهرستان کوهبنان عنوان کرد: مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار کوهبنان چه در دوران دفاع مقدس و چه در حماسه‌های بعد از آن همیشه در صحنه دفاع از ایران اسلامی بودند و در راه ولایت و پاسداری از ولایت سه شهید غدیر را فدا کردند.

وی بیان داشت: شهید محمد محمدحسنی از دهستان جور و شهید حسین یاری از دهستان خرمدشت (ده علی) و شهید مهدی کلانتری از شهر کوهبنان سه پرنده رهایی‌بخش آسمانی هستند که در برگشت از تکلیف پاسداری از ولایت و رهبری، شادمانه و مفتخرانه به لقای الهی شتافتند.

مسئول کمیته شهدای واحد خواهران ستاد نماز جمعه کوهبنان گفت: شهدای غدیر، شهدای راه ولایت بودند که به ما نشان دادند، هنوز راه برای شهادت باز است و اگر از لحاظ روحی و معنوی خود را آماده کنیم، رزق شهادت در راه ولایت نصیبمان می‌شود.

در پایان این مراسم با اکرام سه خانواده شهید غدیر هدایایی به آنها تقدیم و قبور این شهدا گلباران شد.

انتهای پیام/80012/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول