اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

حامد کرزی:

رهبر کشته شده طالبان، قربانی صلح افغانستان است

«حامد کرزی»، رئیس جمهور افغانستان کشته شدن «عبدالرقیب تخاری»، عضو تحریک اسلامی طالبان افغانستان را محکوم کرده و او را قربانی آشکار در راه صلح این کشور دانست.

رهبر کشته شده طالبان، قربانی صلح افغانستان است

به گزارش خبرنگار خبرگزار ی فارس در کابل، کاخ ریاست جمهوری افغانستان امروز (سه شنبه) با انتشار اطلاعیه‎ای کشته شدن یکی از رهبران طالبان در خاک پاکستان را محکوم کرد.

در این اطلاعیه آمده اس عبدالرقیب تخاری، وزیر اسبق امور مهاجرین دولت طالبان پس از شرکت در مذاکرات اخیر صلح در «دوبی» که تحت ریاست «آغا‎جان معتصم» آغاز گردیده بود، به «پشاور» پاکستان بازگشت و روزگذشته در آنجا کشته شد.

بر اساس این اطلاعیه، رئیس جمهور افغانستان، طالبان را یکبار دیگر برادر خطاب کرده و خواستار آغاز مذاکرات صلح در داخل خاک این کشور شده است.

حامد کرزی همچنان از تلاش‎های تحریک اسلامی طالبان افغانستان تحت ریاست آغا‎جان معتصم که در این اواخر در راه صلح و تفاهم آغاز شده، استقبال کرد.

در این اطلاعیه آمده است که رئیس جمهور افغانستان تلاش‎های اخیر طالبان را نقطه عطفی دانسته و گفته است که آن‎ها از جنگ خسته شده‎اند.

این منبع افزوده است: حامد کرزی آرزو دارد، تلاش‎های صلح کاملاً موفق و تمام رهبران تحریک طالبان در رابطه با روند و مذاکرات صلح در کشور خود اقدام کنند تا مردم را از صلح و آرامش بهرمند کنند.

کشته شدن این رهبر طالبان افغانستان در حالی است که آن‎ها چهارشنبه هفته گذشته اعلام کردند که آماده گفت‎وگوهای صلح با دولت این کشور هستند.

از سوی دیگر، دولت افغانستان نیز از چند ماه به این سو تلاش برای آغاز گفت‎وگوهای صلح با طالبان را آغاز کرده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول