اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست ستاد تنظیم بازار بهمئی مطرح شد

نبود فروشگاه‌های زنجیره‌ای عامل مشکلات توزیع سبد کالا در بهمئی

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بهمئی گفت: مشکل به وجود آمده در بخش توزیع دیرهنگام سبد حمایتی دولت، به علت نبود فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه در سطح این شهرستان است.

نبود فروشگاه‌های زنجیره‌ای عامل مشکلات توزیع سبد کالا در بهمئی

به گزارش خبرگزاری فارس از بهمئی، خدابخش چام‌پور عصر امروز در نشست ستاد تنظیم و کنترل بازار این شهرستان که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: لزوم تشکیل این جلسه برای تنظیم و کنترل بازار و اقداماتی است تا برای خرید ایام نوروز مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

وی افزود: بازاریان بهمئی بیشتر سنتی هستند و سنتی فکر کردن به دیدگاهی درآمدمحور منجر می‌شود که باید این دیدگاه را در بازار تغییر داد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بهمئی تصریح کرد: همایش یک روزه اصناف را برای آموزش بازار کار برای کسبه و بازار داریم ولی همچنان مشکلات در زمینه‌های مختلف از جمله زیباسازی فضای بازار وجود دارد که با توجه به نزدیکی ایام نوروز و ورود مسافران نوروزی به شهرستان نیاز است همه از جمله مردم به زیباسازی فضای شهری کمک کنند.

چام‌پور اذعان کرد: با تشکیل کمیته نظارت بر بازار متشکل از نمایندگان اداره تعزیرات، شبکه بهداشت و درمان، اداره صنعت و معدن، امور صنفی و اماکن مصوب شد هر هفته روزهای سه شنبه گشت تنظیم و کنترل بازار را در سطح شهرستان داشته باشیم تا بازار به سمت مناسبی از نظر قیمت‌ها پیش برود.

وی گفت: هدف اصلی از گشت کنترل و تنظیم بازار این است تا مغازه‌هایی که از نظر بهداشتی، گرانی و نبود برچسب قیمت اجناس متخلف هستند شناسایی و جریمه شوند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بهمئی، هدف دولت از اهدای سبد کالای حمایتی به اقشار ضعیف جامعه را کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از افزایش نقدینگی عنوان کرد.

چام‌پور، مشکل به وجود آمده در بخش توزیع دیرهنگام سبد حمایتی دولت را به علت نبود فروشگاه‌های زنجیره‌ای همانند رفاه در سطح شهرستان دانست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شهرستان بهمئی، مشکل برپایی نمایشگاه‌های فصلی صنفی را کمبود مکان مناسب، عدم استقبال اصناف بهمئی و همجواری با شهرستان بهبهان عنوان کرد.

وی از برپایی نمایشگاه بهاره در اسفند ماه امسال خبر داد و گفت: این نمایشگاه به منظور تنظیم و کنترل بازار، تعادل قیمت و رفاه حال مردم برپا می‌شود.

رئیس اداره تعزیرات شهرستان بهمئی نیز در این نشست گفت: در طریقه نظارت بر بازار شهرستان بهمئی رضایت کافی نداریم البته این به معنای عدم همکاری مسئولان نیست.

امید صالحی تصریح کرد: متاسفانه برخی نمایشگاه‌ها در سطح شهرستان برگزار می‌شود و حتی فروشندگان این نمایشگاه‌ها از استان‌های دیگر هستند و از کار آن‌ها به صورت اتفاقی با خبر می‌شویم که البته در این زمینه پیگیری‌های لازم صورت گرفت و این افراد جریمه شدند.

وی گفت: روزانه عده زیادی از مردم در مورد توزیع نادرست سبد کالای دولت به ما تماس می‌گیرند که لازم بود عاملان فروش از طرف سازمان صنعت، معدن و تجارت شهرستان توجیه می‌شدند.

صالحی عنوان کرد: برخی از مغازه‌ها در سطح شهر لیکک پروانه کسب و کارت سلامت ندارند که این خود مشکلاتی را به همراه دارد.

این مسئول نظارتی صنفی شهرستان بهمئی گفت: باید محصولاتی که در نمایشگاه‌های فصلی عرضه می‌شوند متناسب با نیاز جامعه باشند و قیمت آنها نسبت به مغازه‌های سطح شهر مناسب‌تر باشد.

صالحی گفت: در یک ماه اخیر تعداد 70 فقره پرونده تخلف صنفی در شهرستان بهمئی داشتیم که به همه آنها رسیدگی شد و مبلغ 51 میلیون و 324 هزار ریال نیز جریمه شدند.

انتهای پیام/82009/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول