اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار ایلام:

صرفه‌جویی در مصرف از مزیت‌های قانون هدفمندی‌ یارانه‌هاست

معاون امور عمرانی استاندار ایلام گفت: صرفه‌جویی در مصرف تنها یکی از مزیت‌های قانون هدفمندی‌ یارانه‌هاست.

صرفه‌جویی در مصرف از مزیت‌های قانون هدفمندی‌ یارانه‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، شاپور پولادی ظهر امروز در نشست اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در ایلام اظهار داشت: اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها یکی از سیاست‌های درست در راستای رفع ریشه‌ای مشکلات حوزه اقتصادی است.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام گفت: اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها از آرزوهای تمام دولت‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده که اجرای این قانون در مجلس هشتم به تصویب رسیده و دولت گذشته نیز شرایط مقدماتی را برای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها فراهم کرد.

وی ادامه داد: در ابتدای کار دولت دهم در فراهم آوردن مقدمات اجرای این قانون در کشور و به ویژه اطلاع‌رسانی درباره نحوه اجرای آن عملکرد قابل قبولی از خود ارائه کرده و حتی بخشی از مشکلات اجتماعی آن را تا حدودی مهار کرد اما در ادامه کار به واسطه مغایرت‌هایی که در نحوه اجرا به وجود آمد نتایج آن را با مشکلاتی روبه‌رو کرد.

این مسئول اضافه کرد: با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها اصلاح مصرف در کشور پدید آمد که این اصلاح مدیون همکاری مردم سراسر کشور با دولت بوده که جای قدردانی دارد.

پولادی تصریح کرد: به عنوان مثال پیش از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها مصرف بنزین کشور روزانه 75 میلیون لیتر بود که پس از اجرای این قانون این میزان در پایان سال 90 به 60 میلیون لیتر کاهش یافت که رقم قابل توجهی بود.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام گفت: اگر قانون هدفمندی یارانه‌ها در کشور اجرایی نمی‌شد بدون تردید میزان مصرف در کشور همچنان روند صعودی داشت و به عنوان مثال در حوزه بنزین اکنون شاهد مصرف روزانه 90 تا 100 میلیون لیتر بنزین در کشور بودیم.

وی ادامه داد: اجرا نشدن مرحله دوم این قانون در سال‌های 91 و 92 سبب افزایش مصرف بنزین در کشور به 68 میلیون لیتر کنونی شده است.

انتهای پیام/2246/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول