اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مشهد:

یارانه اتوبوس شهری کمر شهرداری‌ها را شکسته است

شهردار مشهد گفت: پرداخت یارانه اتوبوس شهری کمر شهرداری‌ها را شکسته است و دولت باید توجه‌ ویژه‌ای در این خصوص داشته باشد.

یارانه اتوبوس شهری کمر شهرداری‌ها را شکسته است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدصولت مرتضوی ظهر امروز در پانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شورای شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: با مصوبه جدید مجلس، دولت می‌خواهد که فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را آغاز کند که این امر اقدامی مناسب است.

وی اضافه کرد: اگر در این طرح نگاه کارشناسی نشود قطعاً در توفیق آن با مشکل مواجه می‌شویم؛ ما نیز همراه با شهرداران کلان‌شهرهای کشور توضیحاتی را به دولت ارائه کرده‌ایم.

شهردار مشهد با انتقاد از بودجه 93 کشور تصریح کرد: منابعی که در بودجه 93 برای شهرداری‌ها در نظر گرفته شده است، منابع خوبی نیست و شهرداری‌ها را با مشکل مواجه خواهد کرد.

مرتضوی ادامه داد: در این بودجه 80 میلیارد تومان برای حمل‌ونقل عمومی در نظر گرفته شده است که با این اعتبار تنها می‌توان 120 اتوبوس شهری برای کل کشور خریداری کرد و در بودجه عمرانی اتوبوسرانی 245 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که سهم کلان‌شهر مشهد 10 درصد از کل آن بوده که این رقم بسیار ناچیز است.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: امروز پرداخت یارانه اتوبوس‌های شهری کمر شهرداری‌ها را شکسته است و دولت باید توجه ویژه‌ای در این ارتباط داشته باشد زیرا افراد ضعیف جامعه از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند.

مرتضوی با بیان اینکه ما در این خصوص پیشنهاد مشخصی به دولت دادیم، گفت: باید مبلغ 10 هزار تومان به حساب هر خانواده بابت افزایش قیمت حمل‌ونقل عمومی ریخته شود تا فشارهای آن از دوش خانواده‌ها و شهرداری‌ها برداشته شود.

انتهای پیام/2202/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول