اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه استان اصفهان:

46 درصد تصادفات جاده‌های اصفهان بر اثر خواب‌آلودگی است

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: 46 درصد تصادفات جاده‌های اصفهان بر اثر خواب‌آلودگی است.

46 درصد تصادفات جاده‌های اصفهان بر اثر خواب‌آلودگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رضا رضایی ظهر امروز در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه استان اصفهان دومین استان در حمل‌ و نقل جاده‌ای است، اظهار داشت: استان اصفهان دارای چهار راه مواصلاتی شمال، جنوب، شرقی و غربی است که با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی امسال وضعیت بهتری به لحاظ کاهش سرعت،رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، عدم استفاده از تلفن همراه و کمربند ایمنی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه طی 10 ماه گذشته در جاده‌های اصفهان با کاهش تصادف منجر به فوت مواجه بوده‌ایم، افزود: در این مدت 32 نفر معادل هشت درصد کاهش کشته در استان رخ داده است.

رئیس پلیس راه استان اصفهان با بیان اینکه در طی پنج سال گذشته 175 نفر کاهش کشته معادل 28 درصد داشته‌ایم، تصریح کرد: اولویت راهور ناجا در عملکرد و شاخص ها است و این در حالی است که امسال پلیس در نظر دارد که کمترین کشته را در جاده‌های استان داشته باشیم.

وی ادامه داد: وضعیت جاده‌های اصفهان در شورای هماهنگی ترافیک این استان مطرح و تصمیماتی برای رفع آن گرفته شد.

*130 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان شناسایی شده است

رضایی به 130 نقطه حادثه‌خیز در استان اشاره کرد و گفت: تصادفات در این پنج ساله آنالیز شده است که نقاط حادثه‌خیز استان درجه‌بندی شده است که هر چه زودتر این نقاط حادثه‌خیز اصلاح شود.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل خلاف خودروها عامل انسانی بوده‌ است، افزود: طی 6 ماه نخست امسال، 15 درصد تصادفات مربوط به راه‌های روستایی بوده است.

رئیس پلیس راه استان اصفهان به 6 هزار کیلومتر راه‌ روستایی اشاره کرد و گفت: 20 هزار جاده روستایی در استان اصفهان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از این حوادث مربوط به جاده‌های روستایی بوده است، بیان کرد: همایشی با دهیاران، بخش‌داران، شوراهای اسلامی شهر برگزار و در خصوص رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توضیحاتی ارائه شد.

*50 درصد تصادفات روستایی مربوط به موتورسیکلت‌ها است

رضایی با بیان اینکه 50 درصد از تصادفات جاده‌های روستایی مربوط به موتورسیکلت‌ها است، گفت: در سه ماهه گذشته 250 ساعت آموزش در 140 روستا و برای 8 هزار و 500 نفر برگزار شد.

وی اضافه کرد: در این راستا یک هزار کلاه‌ ایمنی و یک هزار و 500 شبرنگ بین افراد روستایی توزیع شد.

رئیس پلیس راه استان اصفهان از برنامه‌های ویژه نوروز و آموزش ناوگان عمومی مسافران در این مدت تا اسفندماه خبر داد و گفت: این در حالی است که در ایستگاه‌های پلیس راه چنانکه راننده‌ای برگه گذران دوره را نداشته باشد اجازه تردد ندارد.

وی اضافه کرد: تاکنون 3 هزار راننده در این کلاس‌ها شرکت کرده‌اند و برای آنها کارت پایان دوره صادر شده است.

رضایی با اشاره به اینکه 46 درصد فوتی‌های جاده‌های استان به دلیل خواب‌آلودگی بوده است، گفت: در برخی از محورهای استان امسال ایستگا‌ه‌های توقف خودرو گذاشته شده است که از این امر جلوگیری شود.

* 20 نقطه استان برای ایستگاه امنیت و سلامت مشخص شده است

وی با بیان اینکه 20 نقطه شمال، مرکز، جنوب و شرق استان اصفهان شناسایی شده‌اند، افزود: 25 اسفندماه جلسه‌ای با حضور مسئولان برای افتتاح این ایستگاه‌های صلواتی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/63012/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول