اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه فقه و حقوق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی عنوان کرد

تبیین فتوای تاریخی رهبر معظم انقلاب در همایش ملی فقه هسته‌ای

مدیر گروه فقه و حقوق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: تبیین مبانی فقهی فتوای رهبر معظم انقلاب مهم‌ترین هدف همایش ملی فقه هسته‌ای است.

تبیین فتوای تاریخی رهبر معظم انقلاب در همایش ملی فقه هسته‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، غلامرضا پیوندی امروز در نشست خبری همایش ملی فقه هسته‌ای که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: پژوهشگاه علوم و فرهنگی اسلامی دارای چهار پژوهشکده است؛ یکی از آنها پژوهشکده نظام‌های اسلامی است که گروه‌ها علمی مختلفی دارد.

وی افزود: گروه‌های فقه و حقوق، اقتصاد، سیاست، اخلاق و تربیت اسلامی در پژوهشکده نظام‌های اسلامی فعالیت می‌کنند.

مدیر گروه فقه و حقوق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه این گروه در راستای اسلامی‌سازی علوم انسانی گام بر می‌دارد عنوان داشت: فعالیت‌های متنوعی هم در زمینه‌های دیگر فقه صورت گرفته و آثار متعددی منتشر شده است.

وی ادامه داد: در ضمن پژوهش‌های علمی، همایش‌هایی نیز در طول سال برگزار می‌شوند که از آن جمله می‌توان به همایش ملی «حقوق ادیان» در سال گذشته اشاره کرد.

پیوندی با اشاره به مسائل اخیر در بحث هسته‌ای و مذاکرات با کشورهای غربی عنوان داشت: به همین دلیل همایش فقه هسته‌ای در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر گروه فقه و حقوق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی خاطرنشان کرد: تبیین مبانی فقهی فتوای رهبر معظم انقلاب بر اساس مفاد فقهی و برهه زمانی صدور آن هدف اصلی همایش مذکور است.

وی بیان داشت: تیم مذاکره‌کننده ایرانی با 1+5 در حال مذاکره است و این همایش می‌تواند زمینه‌هایی را در اختیار آنها قرار دهد.

پیوندی با اشاره به همکاری سازمان انرژی اتمی در برگزاری همایش ملی فقه هسته‌ای گفت: مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) نیز در این زمینه همکاری‌هایی جدی داشته و محققان این مرکز در نگارش مقالات نقش داشته‌اند.

مدیر گروه فقه و حقوق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: حدود 40 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است؛ روز نخست همایش در تهران و در سازمان انرژی اتمی خواهد بود و دومین روز آن هم در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قم برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین علیدوست دبیر علمی و علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در روز نخست سخنرانی خواهند کرد ضمن اینکه حجت‌الاسلام فاضل لنکرانی و حجت‌الاسلام مبلغی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی نیز دیگر سخنرانان همایش در تهران خواهد بود.

پیوندی با بیان اینکه حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، بهروز کمالوندی معاون راهبردی و امور مجلس سازمان انرژی اتمی و جمعی از اساتید حوزه علمیه سخنران همایش در قم خواهند بود گفت: از صاحبان مقالات برتر نیز تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/78004/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول