اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور کارشناسان حقوق اسلامی صورت گرفت

برگزاری نخستین پیش‌نشست تخصصی همایش ملی فقه هسته‌ای

نخستین پیش‌نشست تخصصی همایش ملی فقه هسته‌ای با حضور کارشناسانی از انجمن فقه و حقوق حوزه علمیه در قم برگزار شد.

برگزاری نخستین پیش‌نشست تخصصی همایش ملی فقه هسته‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، نخستین پیش‌همایش تخصصی همایش ملی فقه هسته‌ای با موضوع ممنوعیت استفاده از سلاح کشتار جمعی امروز با حضور کارشناسانی همچون حجت‌الاسلام سیدسجاد ایزدهی، ناصر قربان‌نیا عضو هیئت مدیره انجمن فقه و حقوق حوزه و محمود حکمت‌نیا عضو انجمن فقه و حقوق و معاون پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در محل انجمن‌های علمی حوزه برگزار شد.

حجت‌الاسلام ایزدهی سخنران نخست این پیش‌همایش بود و با بیان اینکه استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی به مسئله‌ مهمی در جهان امروز تبدیل شده است، گفت: این نوع سلاح‌ها محدود به فضا و مکانی مشخص نیستند و بعد وسیعی را در بر می‌گیرند.

وی افزود: علما و فقهای بسیاری حرمت استفاده از سلاح هسته‌ای را جزو فتاوای خود قرار داده‌اند و رهبر معظم انقلاب هم تهدید به استفاده از آن را برای رسیدن به اهداف جایز نمی‌دانند و از آن به نوعی جنایت یاد کرد‌ه‌اند.

در ادامه ناصر قربان‌نیا عضو هیئت مدیره انجمن فقه و حقوق حوزه علمیه طی سخنانی گفت: با وجود مباحثی که اینجا مطرح شد، همه این مطالب در کتاب‌هایی که طی 10 سال قبل نوشته شده‌اند، ارائه شده و باید به دنبال این باشیم که تعریف درستی از این موارد مطرح کنیم.

انتهای پیام/78004/ب20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول