اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی مطرح کرد

اهدای 25 هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های خراسان شمالی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی از اهدای بیش از 25 هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی این استان طی امسال خبر داد.

اهدای 25 هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، علی رحیمی با اشاره به اهمیت اهدای کتاب به کتابخانه‌ها اظهار کرد: این تعداد کتاب به پایگاه‌های سراسری جذب کتب اهدایی کتابخانه‌های عمومی و همچنین پایگاه دائمی جذب کتب اهدایی در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، توسط اعضاء کتابخانه‌های عمومی، مؤسسات و نهادهای دولتی و غیردولتی اهدا شده است.

وی افزود: از این میزان کتاب‌ اهدایی 17 هزار نسخه هدیه مردمی و هشت هزار نسخه نیز هدیه ادارات، دستگاه‌ها و مؤسسات دولتی و غیردولتی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی اعلام کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سازمان جهاد کشاورزی از جمله دستگاه‌هایی هستند که بیشترین تعامل را در خصوص اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی دارند.

رحیمی یادآور شد: مشارکت مردمی در امر اهدای کتاب و به تبع آن رشد و فزونی منابع کتابخانه‌های عمومی جهت بهره‌مندی بیش از پیش مردم کتاب‌خوان استان، از مهم‌ترین و اساسی‌ترین اهداف جذب کتب اهدایی است.

وی با اشاره به لزوم تبلیغ و ترویج فرهنگ اهدای کتاب به کتابخانه‌ها بیان کرد: در این مدت کتابخانه عمومی برادران قربانی شهرستان فاروج، کتابخانه عمومی شیخ عبدالله رازی شهرستان راز و جرگلان و کتابخانه عمومی امام علی (ع) شهرستان شیروان به ترتیب بیشترین جذب کتب اهدایی را در بین سایر شهرستان‌های استان به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی با اشاره به اینکه پایگاه‌های دائمی اهدای کتاب در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان به صورت فعال آماده دریافت کتب اهدایی کتاب خوانان و اهالی مطالعه است، اظهار امیدواری کرد که مردم فرهیخته و کتاب دوست استان، بیش از پیش در امر اهدا کتاب و اعتلای فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی مشارکت کنند.

انتهای پیام/63002/ل/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول