اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بسیج جامعه پزشکی همدان:

35 درصد شاغلان حوزه سلامت در بسیج عضو هستند

رئیس بسیج جامعه پزشکی همدان گفت: 35 درصد شاغلان حوزه سلامت در بسیج جامعه پزشکی استان همدان عضو هستند.

35 درصد شاغلان حوزه سلامت در بسیج عضو هستند

حمید بهرامی‌خو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با بیان اینکه بسیج به معنی سازوکار قصد و اراده جمعی برای خدمت به مردم است، افزود: با توجه به اینکه افراد شاغل در حوزه سلامت عمده انسان‌های متعهدی هستند، در زمان انقلاب با همین نیت الهی در کنار مردم حاضر شدند و خالصانه به مجروحان انقلاب خدمت کردند.

وی با اشاره به اینکه بهداری دفاع مقدس، پس از پیروزی انقلاب و شروع جنگ تحمیلی یکی از اقشار موفق در دفاع مقدس بود، تصریح کرد: جامعه پزشکی خطر را به جان خود می‌خریدند و به مجروحان جنگ خدمت می‌کردند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی همدان افزود: مراکز درمانی در نزدیکترین محل ممکن به خط مقدم احداث شده بود، به طوری که به فاصله کمتر از یک ساعت مجروحان به بیمارستان‌های مجهز صحرایی منتقل می‌شدند.

وی گفت: پس از پایان جنگ، انتقال تجربیات زمان جنگ به نسل‌های آینده و آمادگی برای حضور جامعه پزشکی در بلایای طبیعی و غیرطبیعی ضرورت داشت و نیاز به تشکیل بسیج جامعه پزشکی در بدنه حوزه سلامت احساس می‌شود.

بهرامی با بیان اینکه در دهه 70 سازمان بسیج جامعه پزشکی تشکیل شد، گفت: بسیج جامعه پزشکی به عنوان یکی از اقشار تخصصی بسیج فعالیت‌های خود را آغاز کرد که این فعالیت‌ها در چهار حوزه جذب، سازماندهی، فرهنگی، علمی پژوهشی و امداد و درمان بود.

وی گفت:‌ با توجه به اینکه شاغلان حوزه سلامت استان عمدتاً انسان‌های متعهدی بوده و با روحیه بسیجی خدمت می‌کنند، با تشکیل بسیج جامعه پزشکی در استان از این سازمان استقبال شد.

رئیس بسیج جامعه پزشکی همدان با اشاره به اینکه هم‌اکنون حدود 35 درصد شاغلین حوزه سلامت در بسیج عضو هستند، ‌اظهار داشت: اعضای بسیج جامعه پزشکی در 17 کانون استان فعالیت‌ می‌کنند.

وی اضافه کرد: سازمان بسیج جامعه پزشکی دارای 4 گروه اتاق فکر یا شورا است و گروه اول شورای قشر که با حضور صاحب‌نظران از جامعه پزشکی و اعضای فعال این سازمان بوده و این شورا به صورت ماهیانه تشکیل جلسه می‌دهد و موضوعات مبتلا به حوزه سلامت و سازمان را بررسی  و راهکار ارائه می‌کند.

بهرامی‌خو گروه دوم را شورایعالی قشر دانست که با حضور شورای سازمان و مسئولین حوزه سلامت استان مانند نظام پزشکی نظام پرستاری، بیمه‌ها و نیروهای مسلح و ... تشکیل می‌شود.

وی گفت: گروه سوم نیز کارگروه سلامت است که جلسات آن با حضور اقشار دیگر بسیج تشکیل می‌شود.

رئیس بسیج جامعه پزشکی همدان از همکاری‌های لازم برای فعالیت بهتر بسیج جامعه پزشکی در اقشار مختلف بسیج خبر داد.

وی با بیان اینکه چهارمین گروه، مجمع عالی بسیج است، گفت: جلسات این مجمع با حضور شورای تمام اقشار بسیج تشکیل می‌شود و در تمام این شوراها رئیس دانشگاه و تعدادی از معاونان وی عضویت دارند.

بهرامی‌خو به حوزه‌های چهارگانه فعالیت سازمان بسیج جامعه پزشکی اشاره کرد و گفت: حوزه اول جذب و سازماندهی است و افراد مشغول به کار در حوزه سلامت استان از‌ جمله گروه‌های پزشکی و کارمندان در صورت تمایل در این سازمان عضو می‌شوند.

وی ادامه داد: آنها پس از عضویت بر اساس توانمندی در تیم‌های امدادی فرهنگی و علمی سازماندهی می‌شوند و در صورت نیاز از خدماتشان استفاده می‌شود.

رئیس بسیج جامعه پزشکی همدان با بیان اینکه دومین بخش از فعالیت‌های بسیج فعالیت‌های فرهنگی است، اظهار داشت: اولویت برنامه‌های فرهنگی نشست‌های فرهنگی از‌ جمله نشست‌های قرآنی، اخلاقی و سیاسی و ... است که در مراکز بسیج با حضور مدرسان این حوزه‌ها به مناسبت‌های مختلف تشکیل می‌شود.

وی افزود: روز‌های متعلق به قشر جامعه پزشکی مثل روز پزشک و روز داروساز، روز پرستار، روز ماما، روز بهیار و ... سازمان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام پرستاری برگزار می‌شود.

بهرامی‌خو از دیگر فعالیت‌های این حوزه را دیدار با خانواده شهدا، برگزاری یادواره شهدا، اردوی راهیان نور، اردوی فرهنگی تفریحی و مسابقات ورزشی دانست.

وی بخش دیگر فعالیت‌های بسیج جامعه پزشکی را فعالیت‌های امداد و درمان دانست و گفت: این فعالیت‌ها با اهداف مختلف از جمله آمادگی شاغلین در این حوزه برای حضور در حوادث و بلایا و خدمت به محرومین جامعه انجام می‌شود و با استقبال خوب اعضا روبرو شده است.

بهرامی‌خو با بیان اینکه به طور متوسط سالانه 200 تیم بهداشتی و درمانی آموزشی به مناطق محروم اعزام شد، افزود: 10 هزار نفر از افراد مناطق محروم ویزیت می‌شوند و تعدادی دیگر از برنامه‌های آموزشی بهره‌مند شدند.

وی ویزیت در تجمعات عمومی مخصوصاً نماز جمعه، طرح سنجش سلامت ایرانیان و ویزیت در مطب‌های تخصصی و سنجش سلامت دانش‌آموزان و مانور‌های امداد و درمان را دیگر از فعالیت‌های سال جاری این حوزه دانست.

رئیس جامعه پزشکی همدان با اشاره به برپایی بیمارستان صحرایی در روستای دستجرد کبودراهنگ به عنوان یکی از تجربه‌های بسیار خوب طی امسال تصریح کرد: بسیج جامعه پزشکی در این برنامه حضور فعال داشت.

وی گفت: 285 نفر از اعضا اعم از پزشکان و پیراپزشکان و سایر گروه‌های پزشکی فوق تخصص در این مانور حضور داشتند و با بازدید از نحوه برپایی بیمارستان صحرایی به مراجعه‌کنندگان خدمات بهداشتی و درمانی ارائه کردند.

بهرامی‌خو برنامه‌های علمی پژوهشی را از دیگر اولویت‌های سازمان بسیج جامعه پزشکی خواند و گفت: بهداشت و درمان و مدیریت بحران و حوادث و بلایا، بیماری‌های نوظهور و با ظهور مانند HIV و آنفلوانزا و اعتیاد و آموزش CPR و تریاژ در اولویت برنامه‌های علمی پژوهش، است که سالانه برنامه‌های آموزشی و پژوهشی متعددی با مرتبط با این موضوعات برگزار می‌شود.

وی همراهی در حوزه سلامت استان و وجود افراد توانمند و با نیت خالصانه در این حوزه را دو موضوع مهم حوزه سلامت استان دانست.

انتهای پیام/89002/ب40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول