اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر یاسوج:

فرهنگ باورسازی توانمندی زنان کهگیلویه و بویراحمدی ضعیف است

عضو شورای شهر یاسوج گفت: فرهنگ باورسازی توانمندی زنان کهگیلویه و بویراحمدی در جامعه ضعیف بوده که رسالت رسانه نهادینه کردن آن در جامعه است.

فرهنگ باورسازی توانمندی زنان کهگیلویه و بویراحمدی ضعیف است

زهرا زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به برگزاری همایش زن، رسانه و انقلاب اسلامی و تاثیرپذیری آن در جامعه اشاره و اظهار کرد: با برگزاری چنین همایش‌هایی می‌توان توانمندی زنان در عرصه‌های مختلف را به نمایش گذاشت.

عضو شورای شهر یاسوج با ابراز گلایه‌مندی از عدم حضور مدیران‌کل دستگاه‌ها و نهادهای دولتی در همایش روز گذشته زن، رسانه و انقلاب اسلامی اذعان کرد: متاسفانه هنوز توانمندی‌ها و نقش زنان در جامعه و کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک باور و فرهنگ پذیرفته نشده است.

وی با اشاره به عدم توجه مدیران دستگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد به توانمندی زنان و حضور پر رنگ جامعه زنان در عرصه‌های مختلف اذعان کرد: مدیران ما هنوز به توانمندی زنان در مناسک مختلف باور ندارند که هیچ کدام از آنها در این همایش شرکت نکردند.

زمانی از مهمترین راه‌ها برای نشان دادن توانمندی‌های زنان در عرصه‌های مختلف را فرهنگ‌سازی در جوامع شهری دانست و بیان داشت: اگر مسئولان و مدیران بتوانند این فرهنگ‌سازی را در بین خودشان داشته باشند نتیجه بسیار خوبی خواهیم گرفت.

تنها بانوی عضو شورای شهر یاسوج ضمن گلایه‌مندی مجدد از مدیران دستگاه‌ها و عدم باورسازی آنها در توانمندی زنان در عرصه‌های مختلف اذعان کرد: امیدواریم بتوان با فرهنگ‌سازی صحیح و مناسب این نوع نگاه‌ها به جامعه زنان را تغییر داد.

وی با تاکید بر این که این نوع نگاه و تبعیض قائل شدن در برخی حقوق زن و مرد باید از ریشه درست شود، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با فرهنگ‌سازی درست و رویکرد و نگاه مثبت به نقش مؤثر زنان در عرصه‌های مختلف بتوان به ارتقای جایگاه والای زنان در جامعه دست یافت.

زمانی برگزاری چنین همایش‌هایی را برای زنان لازم و ضروری عنوان کرد و گفت: کار وقتی علمی باشد، قطعاً نتیجه بهتری خواهد داشت و وقتی بانوان شاغل و خانه‌دار در چنین همایشی شرکت کنند احساس اثرگذاری در جامعه را خواهند داشت.

انتهای پیام/82011/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول