اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی نیشابور خبر داد

اشتغال 100 نفر از زنان سرپرست خانوار در نیشابور

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نیشابور از اشتغال 100 نفر از زنان سرپرست خانوار در این شهرستان خبر داد.

اشتغال 100 نفر از زنان سرپرست خانوار در نیشابور

حمیدرضا علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: در راستای حمایت از زنان سرپرست خانوار برای 100 نفر از آنان در سطح این شهرستان شغل ایجاد شده است و زیرپوشش قرار گرفتند.

وی افزود: نیشابور دارای 2 مرکز کلینیک مددکاری به نام‌های مددکاری هدایت شرق و مددکاری آرمان‌مهر برای بازتوانی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی زنان سرپرست خانوار با استفاده از منابع و امکانات جامعه و سازمان است و از طریق کادر متخصص آن اعم از کارشناسان مددکاری، روانشناس و مسئولان فنی با نظارت اداره بهزیستی شهرستان انجام وظیفه می‌کند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نیشابور ادامه داد: این کلینیک‌ها تاکنون هزار مورد بازدید منزل و محل کار، 2 هزار مصاحبه با هدف بررسی شرایط اقتصادی، اجتماعی و خانوادگی مددجویان زیرپوشش و شناخت ظرفیت‌ها و توانایی بالقوه آنان، پیگیری بازتوانی خانواده‌ها و انجام مشاوره‌های شغلی و تحصیلی به فرزندان مددجویان را انجام داده‌اند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نیشابور یادآور شد: 2 هزار و 969 خانواده با 5 هزار و 849 نفر در حال حاضر زیرپوشش هستند که از این تعداد 426 خانواده با هزار و 339 نفر مستمری‌بگیر هستند.

وی رسیدگی به امور تحصیلی، تربیتی، اشتغال و پرداخت امداد ماهانه برای 30 نفر از فرزندان بدسرپرست و جایگزین در خانواده را یادآور شد و افزود: از دیگر فعالیت‌ها بازتوانی 46 نفر از زنان سرپرست و خودکفایی آنان است که نامبردگان از طریق دریافت سرمایه بلاعوض، تسهیلات بانکی، حرفه‌آموزی و غیره به منظور اشتغال پایدار زیرپوشش قرار گرفتند.

علیزاده گفت: 2 کارگاه آموزشی با موضوع فرزندپروری و حجاب و عفاف برای زنان سرپرست خانوار در نیشابور برگزار شده است.

انتهای پیام/2202/ز20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول