اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی استان قم:

پیشگیری فرهنگی از جرائم مقدم بر اقدامات انتظامی است

فرمانده نیروی انتظامی استان قم گفت: پلیس پیشگیری اجتماعی و فرهنگی را مقدم بر پیشگیری انتظامی می‌داند تا نتایج بهتری به دست بیاید.

پیشگیری فرهنگی از جرائم مقدم بر اقدامات انتظامی است

سردار کاظم مجتبایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: در کنار اقدامات اجرایی که پلیس مسئولیت آن را بر عهده دارد، یک سری فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی هم باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: سال‌هاست که نیروی انتظامی رویکرد خود را در برخورد با جرایم تغییر داده و با نگاهی اجتماع‌محور، فعالیت‌هایی مردم‌مدارانه را پیش می‌برد.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با بیان اینکه این امر سبب شده است هر روز شاهد نتایج بهتری از عملکرد و اقدامات پلیس باشیم، عنوان داشت: پلیس به دنبال امنیت است ولی این امر نباید سطحی، قشری و زودگذر باشد بلکه امنیت پایدار و آرمانی مد نظر است.

وی ادامه داد: لازمه امنیت پایدار شروع از محلی است که مکان حل مشکلات باشد؛ اجتماع و فرهنگ یک جامعه مهمترین مقوله در زمینه دستیابی به چنین امنیتی به شمار می‌رود.

مجتبایی با اشاره به نظر برخی که می‌گویند این نوع مسئولیت‌ها با مأموریت پلیس همخوانی ندارد، گفت: مسئله اینجاست که نیروی انتظامی دارای نگاهی فراتر و با وسعت بیشتر از تامین ظاهری امنیت است و در این زمینه سعی دارد در مسیر هدایت و اصلاح جامعه گام بردارد.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم خاطرنشان کرد: پلیس علاقه ندارد هر روز میزان دستگیری مجرمان را بیشتر و جامعه آنها را افزون‌تر کند بلکه عقیده دارد باید به استقبال مشکلات رفت و پیش از آنکه فردی مرتکب خلاف شود جلوی او را بگیرد.

وی این رویه را کمک به دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی دانست و تصریح کرد: دیدگاه نیروی انتظامی قم نیز همین مسئله است به این ترتیب که پیشگیری اجتماعی و فرهنگی را مقدم بر پیشگیری انتظامی می‌داند تا نتایج بهتری به دست بیاید.

مجتبایی با تاکید بر یاری جوانان برای دچار نشدن به آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی گفت: این امر بهترین کمک و دیدگاه برای عملکرد پلیس است و اقداماتی هم که طی چند سال اخیر صورت گرفته نتیجه‌بخش بوده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم افزود: نظر مردم نسبت به پلیس دگرگون شده و دیگر هیچ شخصی نیروی انتظامی را در مقابل خود نمی‌بیند بلکه پلیس را در کنار خود احساس می‌کند و این امر بهترین ارمغان و نتیجه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/78004/صا30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول