اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از ‌اختتامیه فیلم فجر در کرمانشاه‌

نصیریان: کارگردان‌ها از اقوام ایران ‌آثار سینمایی بسازند / حاتمی‌کیا: احتمالا فیلم عملیات ‌مرصاد را بسازم‌‌

مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر در کرمانشاه امروز با حضور علی نصیریان، سعید راد، مریلا زارعی و ابراهیم حاتمی‌کیا در میان استقبال چشم‌گیر مردم و علاقه‌مندان برگزار شد.

نصیریان: کارگردان‌ها از اقوام ایران ‌آثار سینمایی بسازند / حاتمی‌کیا: احتمالا فیلم عملیات ‌مرصاد را بسازم‌‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر در کرمانشاه عصر امروز در مجتمع فرهنگی هنری انتظار این شهر با حضور علی نصیریان، سعید راد، مریلا زارعی و ابراهیم حاتمی‌کیا در میان استقبال چشم‌گیر مردم و علاقه‌مندان برگزار شد.

هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون در این مراسم بیان داشت: استعدادهای فراوانی در زمینه هنر در کشور وجود دارد که از این ظرفیت‌ به‌ خوبی استفاده نشده است.

علی نصیریان ادامه داد: اقوام مختلف ایرانی سرنوشت مختص به‌ خود را دارند که این موضوع می‌تواند زمینه‌ساز ساختن آثار سینمایی خوبی باشد.

وی برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان‌ها را اقدامی قابل تقدیر دانست و گفت: بنیاد سینمایی فارابی بنیان‌گذار سینمای بعد از انقلاب است که فیلم‌های خوبی از ابتدا ساخت.

نصیریان با بیان اینکه بعد از 15 سال برای دومین بار به استان کرمانشاه سفر می‌کنم، افزود: با دیدن این جمعیت مشتاق متوجه شدم مردم کرمانشاه بسیار زیاد به هنر و سینما علاقه دارند.

مریلا زارعی نیز در این مراسم با اشاره به استعداد بازیگران کرمانشاهی در فیلم چ، جایزه خود در این جشنواره را به دختر معلول کرمانشاهی هدیه داد.

سعید راد نیز ابراز داشت: از شور و احساس مردم کرمانشاه در اختتامیه سی و دومین جشنواره فیلم فجر، احساس خشنودی و غرور می‌کنم.

راد با تقدیر از ابراهیم حاتمی‌کیا به ‌دلیل ساخت فیلم چ، ادامه داد: مریلا زارعی در فیلم چ نشان یک بانوی ایرانی و شرقی بود.

ابراهیم حاتمی‌کیا نیز عنوان کرد: فیلم چ با تلاش و همدلی گروه سازنده و بازیگران ساخته شد و امیدواریم با ساخت این فیلم امانت‌دار خوبی برای این خطه از کشور بوده باشیم.

این کارگردان سینمای کشور در مورد پیشنهاد ساخت فیلمی درباره عملیات غرورآفرین مرصاد در استان کرمانشاه، اعلام کرد: در این مورد نمی‌توانم قول بدهم، اما امیدوارم که در آینده‌ای نزدیک در مورد ساخت این فیلم تصمیم جدی بگیرم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: طی 10 روز برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، 20 فیلم 60 بار به‌ نمایش در آمد.

به گفته ابراهیم رحیمی‌زنگنه، بیش از 20 هزار نفر از مردم کرمانشاه و علاقه‌مندان به سینما از فیلم‌های اکران شده در سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در کرمانشاه استقبال کردند.

براساس این گزارش، هیئت داوران استانی جایزه بهترین کارگردانی را به ابراهیم حاتمی‌کیا برای فیلم چ و جایزه بهترین بازیگر زن را به‌طور مشترک به مریلا زارعی و پانته‌آ پناهی دادند.

امیر جدیدی برای بازی در فیلم پایان خدمت به ‌عنوان بهترین بازیگر مرد شناخته شد و بهرام عظیمی‌پور برای تهیه‌کنندگی فیلم چ جایزه بهترین را در این بخش به‌خود اختصاص داد.

بهروز افخمی برای فیلم‌نامه پایان خدمت بهترین فیلم‌نامه‌نویس اعلام شد و پژمان لشگری‌پور ناظر فنی فیلم چ، سعید راد بازیگر فیلم چ، مهدی هاشمی بازیگر فیلم خانه پدری و رضا عطاران بازیگر فیلم کلاشینکف از سوی هیئت داوران مورد تقدیر قرار گرفتند.

گفتنی است، ترانه وطنم توسط گروه چکاوک کرمانشاه اجرا و با استقبال بسیار زیاد تماشاگران مواجه شد و اجرای زنده آن برای بار دوم با آمدن هنرمندان برجسته سینمای کشور بر روی صحنه همراه شد.

انتهای پیام/2700/ت40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول