اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان ‌جنوبی:

امنیت را منوط به پلیس ندانیم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌ جنوبی گفت: ما باید به سمتی حرکت کنیم که در همه بخش‌ها و مکان‌ها امنیت را منوط به پلیس ندانیم، بلکه امنیت را به فرهنگ عمومی و رعایت حقوق شهروندی بدانیم.

امنیت را منوط به پلیس ندانیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد حسینی ظهر امروز در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان خراسان جنوبی اظهار داشت: صیانت از حقوق شهروندی از موضوعات مهمی است که مسئولان دستگاه‌های اجرایی به آن تأکید دارند و به لحاظ وظایف ذاتی که داریم نیز باید به آن توجه خاصی شود.

وی با بیان این‌که حقوق شهروندی یک معنای عام و جامع است، تصریح کرد: پهنه این حقوق به اندازه نیازهای جامعه است یعنی به همان نیازهای جامعه مردم دارای حقوق شهروندی هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اذعان داشت: متولیان نظام موظفند که در حد مقدوریت و توانایی خود این حقوق را برای مردم مهیا کنند تا مردم بتوانند در آرامش خاطر امورات خود را پیگیری کنند و نقش خود را در کشور ایفا کند.

کم‌کاری دستگاه‌های اجرایی استان برای مناسب‌سازی اماکن

حسینی با بیان این‌که ما باید در هر بخشی به سمت خوداتکایی برویم، متذکر شد: اما هنوز در بعضی از بخش‌های ابتدایی کم‌کاری کرده‌ایم از جمله مناسب‌سازی محیط شهر برای استفاده معلولان و کسانی که به نوعی از توانایی کمتری برخوردار هستند .

وی با اشاره به این‌که مناسب‌سازی محیط‌های دستگاه‌های اجرایی یکی از ابتدایی‌ترین اقداماتی است که باید نظام انجام دهد و مسئولان دستگاه‌ها به آن تأکید کنند، اضافه کرد: در این زمینه باید دستگاه‌هایی که در مقام اجرا هستند اعم از دولتی و غیر دولتی تمام تلاش خود را انجام دهند و دستگاه‌های نظارت بر امور عمرانی نیز باید نظارت‌های بیشتری را اعمال کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان این‌که همه کشورها با نگاه و فرهنگ خود این حقوق شهروندی را تعریف کرده‌اند، افزود: آن‌ها نیز همه حقوق شهروندی را در جامعه دیده‌اند و بر همین اساس نیز کار می‌کنند.

حسینی یادآور شد: ما نیز باید به سمتی حرکت کنیم که در همه بخش‌ها و مکان‌ها امنیت را منوط به پلیس ندانیم بلکه امنیت را به فرهنگ عمومی و رعایت حقوق شهروندی بدانیم یعنی کسی به خود اجازه ندهد که حقوق شهروندان را زیر پا بگذارد.

وی ادامه داد: فرهنگ عمومی باید به سمتی برود که رعایت حقوق را به عنوان یک وظیفه تلقی کند و اگر در بعضی از بخش‌ها نیاز به بعضی از دستگاه‌ها است به آن دستگاه کمک کنیم تا همه مردم از حقوق خود بهره‌مند شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر بررسی و مطالعه چالش‌های حقوق شهروندی، خاطرنشان کرد: ما در جلسات صیانت از حقوق شهروندی باید چالش‌های پیش‌روی این حقوق را مطالعه و بررسی کنیم و بخش حاکمیتی به سمتی برود که موظف به رعایت این حقوق شود.

انتهای پیام/69022/ط30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول