اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خبر داد

رسیدگی به 518 پرونده تخلف قاچاق کالا و ارز در مازندران

معاون توسعه بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: 518 پرونده تخلف قاچاق کالا و ارز به ارزش ریالی 2 میلیارد و 645 میلیون تومان در مازندران رسیدگی شد.

رسیدگی به 518 پرونده تخلف قاچاق کالا و ارز در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ابراهیم یعقوبی ظهر امروز در جلسه مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار داشت: در 10 ماهه امسال حدود 48 هزار فقره بازدید در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام شد که 518 پرونده تخلف به ارزش ریالی 2 میلیارد و 645 میلیون تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته سازمان صنعت، معدن و تجارت در حوزه وظایف واگذار شده نظارت قانونی داشته است، افزود: علاوه بر نظارت بر شن و ماسه، آرد و نان وظایف دیگری در قانون جدید برای است دستگاه در نظر گرفته شد که برای نظارت دقیق نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی هستیم.

یعقوبی تصریح کرد: در قانون جدید نظام صنفی نیاز است به صورت تخصصی در حوزه‌های مختلف نظارت شود.

وی با بیان اینکه با افزایش کالاهای قاچاق در مازندران مواجه هستیم، افزود: ضروری است مقررات پیشگیرانه و یا زمینه‌های ورود کالاهای قاچاق در استان بررسی شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران نیز با اشاره به اینکه در حوزه قاچاق کالا و ارز پرونده‌ها به 50 فقره هم نمی‌رسد، بیان داشت: 700 پرونده قانون صنفی در سطح عرضه شهرستانی در استان مورد بررسی قرار گرفت.

مهدی عباسی مطرح کرد: شعبه ویژه‌ای در مراجع قضایی برای رسیدگی به قاچاق کالا و ارز فعالیت می‌کنند.

این مسئول افزود: در قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز مجازات حداقلی و حداکثری برای جرایم در نظر گرفته شد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران نیز با اشاره به مشکلات این حوزه بیان داشت: در حوزه قاچاق یکی از مشکلاتی که در بحث دام و طیور و فرآورده‌های آن مطرح است رسیدگی به پرونده متخلفان است که قانون بازدارنده‌ای نبود.

مرتضی مختاری تصریح کرد: پرونده‌ها حوزه بهداشتی در شعبات قضایی غیرتخصصی رسیدگی می‌شود.

وی اظهار داشت: احکام صادره در تخلفات بهداشتی متناسب با تخلف و جرم نیست، نوعی مشوق محسوب می‌شود.

مختاری برخورد با قاچاق در حوزه بهداشتی به ویژه دام را نیازمند همکاری با نیروی انتظامی و دستگاه قضایی دانست و ادامه داد: رسیدگی به پرونده‌های بهداشتی در حوزه دام، طیور، فراورده‌های شیلاتی، دارویی و واکسن باید در اسرع وقت انجام شود.

وی با بیان اینکه لازم است اتصال سامانه صدور بارنامه حمل دام و محصولات دامی با مجوز بهداشتی قابل رویت باشد، تصریح کرد: شرکت‌های پایانه حمل و نقل باید در صدور بارنامه‌ها دقت لازم را داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران خاطر نشان کرد: واکسن و داروهای دام به وسیله خودروهای سبک و اتوبوس قابل حمل و نقل است که نیروی انتظامی در این مورد دقت لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مازندران مصرف دام کشور را تامین نمی‌کند و از استان‌های مصرفی است، گفت: هیچ نوع قاچاق دامی در مازندران انجام نمی‌شود.

انتهای پیام/86006/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول