اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی کرمان خبر داد

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی عیدانه در 10 نقطه کرمان

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: نمایشگاه صنایع دستی عیدانه در 10 نقطه استان کرمان برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی عیدانه در 10 نقطه کرمان

علی زاهدیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: نمایشگاه صنایع دستی به مناسبت عید نوروز در 10 نقطه استان کرمان شامل کرمان، بم، سیرجان، رفسنجان، راین، ماهان، جیرفت، بردسیر، شهربابک و میمند برگزار می‌شود.

وی ابراز داشت: 250 غرفه برای نمایشگاه‌های صنایع دستی استان کرمان در نوروز 93 پیش‌بینی شده است و در شهرستان‌هایی که استقبال از این برنامه زیاد است، هنرمندانی از سایر استان‌ها هم حضور می‌یابند.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان افزود: حدود 50 درصد از غرفه‌های نمایشگاه‌های صنایع دستی عیدانه در استان کرمان به هنرمندان بومی اختصاص می‌یابد.

زاهدیان عنوان کرد: اولویت ما برای دعوت از هنرمندان خارج استان بر اساس سطح کار آنها است و از استان‌ها می‌خواهیم که برای حضور هنرمندان شاخص خود در نمایشگاه‌های صنایع دستی استان کرمان اقدام کنند.

وی بیان داشت: در تلاش هستیم تا فضای نمایشگاه‌های صنایع دستی عیدانه در استان کرمان را به نحوی تعریف کنیم که استفاده از غرفه‌های این نمایشگاه برای هنرمندان کرمانی رایگان باشد.

زاهدیان ادامه داد: ما خودمان را متولی صنایع دستی در استان کرمان می‌دانیم و نسبت به فروش اقلام خارجی در نمایشگاه‌های صنایع دستی حساس هستیم.

وی ابراز داشت: بر اساس قوانین نمایشگاه‌های صنایع دستی عرضه کالاها و حتی صنایع دستی کشورهای خارجی در این نمایشگاه‌ها ممنوع است.

این مسئول خاطر نشان کرد: 10 درصد غرفه‌های نمایشگاه‌های صنایع دستی عیدانه استان کرمان برای عرضه سوغات در نظر گرفته می‌شود و راه‌اندازی بخش‌های جانبی برای ایجاد فضای شادی‌آفرین در دستور کار قرار دارد.

زاهدیان با اشاره به اینکه ما باید برای تشویق و ترغیب هنرمندان در راستای حضور در نمایشگاه‌های صنایع دستی تلاش کنیم، اذعان داشت: حفظ و احیای صنایع دستی و حمایت از صنعتگران و هنرمندان از مهمترین وظایف معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان است.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در زمان‌های ویژه‌ای مانند عید نوروز در راستای بازاریابی برای صنعتگران مؤثر است و موجب افزایش سطح درآمد هنرمندان حوزه صنایع دستی می‌شود.

زاهدیان معرفی هنرمندان و آثار هنری آنها را از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی برشمرد و تصریح کرد: صنایع دستی باید در سبد خانوار ایرانی‌ها وجود داشته باشد.

وی بیان داشت: برگزاری کارگاه‌های صنایع دستی در مجموعه گنجعلیخان کرمان طی ایام نوروز پیش‌بینی شده است و برگزاری این کارگاه‌ها موجب آشنایی نسل جوان ما با صنایع دستی می‌شود.

انتهای پیام/80019/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول