اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بهشهر در نشست با رسانه‌ها:

میانکاله جزیی جداناشدنی از بهشهر است

فرماندار شهرستان بهشهر گفت: میانکاله جزیی جداناشدنی از بهشهر است و هیچ‌کس برای میانکاله دلسوزتر از مردم این منطقه نیست.

میانکاله جزیی جداناشدنی از بهشهر است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، محمدتقی نورزاد ظهر امروز در نشستی سه ساعته با خبرنگاران شرق مازندران علاوه بر بیان مهم‌ترین مسائل شهرستانی، به سئوالات خبرنگاران در حوزه‌های مختلف پاسخ داد.

وی با قدردانی از حضور باشکوه مردم بهشهر در راهپیمایی 22 بهمن امسال و اینکه این حضور، مسئولیت مدیران را سنگین‌تر می‌کند، گریزی به تهدیدات دشمنان زد و گفت: تکرار تهدیدات خصمانه باعث لوث شدن قضیه شده و مردم ایران به هیچ‌وجه هراسی از این تردیدها نداشته و ندارند.

فرماندار بهشهر از افتتاح 23 پروژه عمرانی بهشهر در دهه فجر امسال با هزینه‌ای بیش از 12 میلیارد تومان گفت و مهم‌ترین آن‌ها را احداث سد سرشاخه‌گیر در رودخانه فصلی منطقه «فراش‌محله» با صرف 850 میلیون تومان از منابع دولتی، با هدف جلوگیری از خطر سیل عنوان کرد.

نورزاد در ادامه، برگزاری 70 یادواره شهدا از ابتدای سال‌جاری تاکنون، برگزاری یازدهمین جام کشتی شهید هاشمی‌نژاد، بهره‌برداری موقت از سالن هاشمی‌نژاد با هزینه 2 میلیارد تومان، عزاداری متمرکز محرم، جشنواره انار، مسابقات مختلف فرهنگی ـ ورزشی، برپایی جنگ‌های شادی و اجرای تئاتر و برپایی سیرک در دهه فجر را از جمله فعالیت‌های حوزه فرهنگ این شهرستان برشمرد.

تبدیل سه راه آزادی به چهارراه به‌منظور جلوگیری از تصادفات احتمالی، پیگیری و حل بخش زیادی از مشکلات جاده بهشهر به دامغان و بهشهر به بندرامیرآباد، تاسیس و آغاز بکار دانشکده پرستاری و انجام 95 درصد کارهای اداری مربوط به احداث تله‌کابین از دیگر مطالبی بود که در نشست مذکور از سوی فرماندار بهشهر عنوان و تشریح شد.

* میانکاله جزیی جداناشدنی از بهشهر است

فرماندار بهشهر با بیان اینکه موضوع جداشدن بخشی از پناهگاه حیات وحش میانکاله از شهرستان بهشهر در گذشته هم مطرح شد، تصریح کرد: قبول داریم که بخشی از این پناهگاه در حوزه تقسیماتی استان گلستان است، اما در مدیریت یکپارچه شهرستان بهشهر و زیر نظر سازمان حفاظت محیط زیست مازندران قرار دارد.

این مسئول بیان داشت: میانکاله جزیی جداناشدنی از بهشهر است و هیچ ‌کس برای آن دلسوزتر از مردم منطقه ما نیست.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره مطالبی مبنی بر تجاوز به میانکاله، گفت: تنها تالابی که زمین‌های اطراف آن حفظ شد میانکاله است چرا که مردم منطقه به اهمیت این ذخیره‌گاه زیست‌کره واقف هستند.

نورزاد تصریح کرد: در گذشته دو تفکر بود که یا میانکاله بسته شود و یا درِ آن به روی همه باز باشد اما هیچ‌کدام را قبول نداریم، باید با برنامه استفاده شود.

این مسئول به راه‌اندازی پیست دوچرخه‌سواری در دریای چهار فصل یا ضلع جنوبی تالاب اشاره و عنوان کرد: بارها اطراف این قسمت از تالاب که جزو منابع ملی است را برای توسعه شهرک از ما مطالبه کردند؛ اما با واگذاری حتی یک سانت از آن موافق نیستیم که کارخانه یا واحد صنعتی زده شود.

فرماندار بهشهر با بیان اینکه یک سری از زمین‌ها(حدود 70 هکتار) در نزدیکی پناهگاه متعلق به منابع طبیعی است، افزود: متقاضی طرح پرورش ماهی و اردک در این منطقه داریم که طرح باید سازگار با محیط زیست باشد و ربطی به افراد ندارد.  

* سد گلورد و کارخانه کمپوست نیاز به اعتبار مالی دارند

وی درباره آخرین وضعیت سد گلورد و کارخانه کمپوست که مشترک بین سه شهرستان گلوگاه، بهشهر و نکا است، اشاره و عنوان کرد: تاکنون 150 میلیارد تومان برای سد گلورد نکا هزینه شده و پیمانکار مربوطه اعلام کرده؛ اگر 60 میلیارد تومان دیگر در اختیارش بگذارند می‌تواند آن را به مرحله بهره‌برداری برساند.

نورزاد ابراز داشت: با بهره‌برداری از سد گلورد، آب مورد نیاز بیش از 30 هزار هکتار از اراضی کشاورزی بهشهر، نکا و گلوگاه تامین می‌شود که 15 هزار هکتار از این اراضی شامل بهشهر است.

این مسئول همچنین درباره کارخانه کمپوست واقع در فاز دو شهرک صنعتی بهشهر، گفت: تا امروز، 5 میلیارد تومان از منابع داخلی شهرداری‌های نکا، رستمکلا، بهشهر، خلیل‌شهر و گلوگاه و منابع استانی برای این منظور هزینه، و بیش از 95 درصد تجهیزات آن کامل شده است.

فرماندار بهشهر گفت: به یک دستگاه ویندرو نیاز داریم که با توجه به اعتبارات اندک شهرداری‌ها، هنوز خریداری نشده، در حال رایزنی هستیم تا هر چه زودتر این دستگاه خریداری و فاز نخست کارخانه کمپوست شرق مازندران راه‌اندازی شود.

وی هزینه خرید دستگاه همزن سه‌کاره یا ویندرو را 1.7 میلیارد تومان اعلام کرد.

* موافق‌نامه 165 طرح عمرانی بهشهر دریافت شد

نورزاد درباره وضعیت مسکن بهشهر هم یادآور شد: 5 هزار و 173 واحد مسکن مهر داشتیم که یک‌هزار و 314 واحد آن دولتی و 3 هزار و 859 واحد خودمالکی است و تاکنون 3 هزار و 125 واحد آن تحویل متقاضیان شده، پیشرفت واحدهای دولتی هم 20 تا 90 درصد است.

فرماندار بهشهر، تعداد طرح‌های تعریف‌شده شهرستان بهشهر را 197 مورد اعلام کرد و افزود: موافقت‌نامه 165 طرح را دریافت کردیم و اولویت با طرح‌هایی است که پیشرفت فیزیکی بیش‌تری دارند.

فرماندار بهشهر، تعریف‌بودن پروژه‌ها را نوعی رسمیت‌داشتن پروژه‌ها و حمایت مالی آن‌‌ها توصیف و تصریح کرد: به‌عنوان مثال، پروژه یادمان شهید هاشمی‌نژاد در ورودی غربی بهشهر، اگر تعریف‌شده بود و از مسیر خود می‌رفت؛ ساخت آن این‌همه طول نمی‌کشید که اکنون هنوز باید دنبال ردیف اعتباری آن باشیم.

وی در پایان گریزی به بحث انتقادات رسانه‌ها زد و اذعان داشت: انتقاد باعث پیشرفت در کارها می شود، اما انتقاد باید در حدّ خودش باشد و زیر سئوال‌بردن همه افراد، ظلم به شهرستان است.

انتهای پیام/86001/ن40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول